נתניהו תקף: בנט חולצה אפורה, נדחף לתמונות, עושה ‘על המיסים’

יו"ר האופוזיציה בדיון על התקציב : "אם היה מס על הפרת ההבטחות של בנט - הכלכלה הייתה קורסת" • "במקום שנברך על הניסים – אנחנו מקבלים בתקציב הזה מסים. העלאות מסים וגזרות קשות" • "ממשלת השקר עושה תמיד ההפך ממה שהבטיחה"
חרדים 10
כ"ח חשון התשפ"ב / 03.11.2021 20:40

חברי הכנסת מקיימים הערב (רביעי) דיונים במליאה על התקציב, לקראת ההצבעה שצפויה להתקיים בלילה שבין חמישי לשישי.

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

יו”ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, השיב למתקפות של ראש הממשלה בנט, ובדברים שנשא בדיוני התקציב במליאה נשא נאום, במהלכו חבט שוב ושוב בראשי הקואליציה.

“אלפי ישראלים התקבצו מכל הארץ למפגן דמוקרטי ועוצמתי. היה שם רגע אחד מאוד מרגש, כאשר הם הניפו מעלה את הטלפונים המוארים שלהם ושרו כאיש אחד ‘באנו חושך לגרש’. ובכן, באנו חושך לגרש – אבל במקום שנוכל לברך ‘על הניסים’, אנחנו מקבלים בתקציב הזה ‘על המיסים’, העלאות מיסים וגזירות קשות”, אמר נתניהו.

“זה אופייני כי ממשלת השקר עושה תמיד הפוך ממה שהבטיחה. בנט הבטיח להוריד מיסים. המזל של כולנו שאין מס על ההבטחות של בנט אחרת כלכלת ישראל הייתה קורס לדורות. הם מעלים מיסים על שתייה קלה, כלים חד פעמי, מס על הפריפריה שקוראים לו בשם מכובס ‘מס גודש’. אלה מיסים שיוצרים אפלייה חמורה נגד השכבות החלשות והחברה החרדית ונגד הפריפריה”.

נתניהו הוסיף: “המעמד הבינוני והמשפחות החלשות ישלמו מהיום הרבה יותר. אבל בניגוד אליהם, לעשירים דווקא דאגתם. הם יוכלו לפצל דירות ולהקים יחידות דיור בוילות שלהם. לחיילים שלנו לא דאגתם. הבטחתם להעלות את השכר שלהם ולא העליתם בשקל. ממשלת השקרים שלכם הבטיחה שתוריד מחירים. בפועל אתם מעלים מחירים. הדלק עולה, החשמל עולה, התחבורה הציבורית עולה, הפירות והירקות עולים. הכל מתייקר. הכל עולה חוץ מהמנדטים של בנט…”

נתניהו תקף את שר החוץ. “לפיד יצא לג’יהאד נגד הכספים הקואליציוניים. בפועל הכפלתם את הכספים הקואליציוניים. לפיד גם תקף את החוק הנורווגי והביא היום עם בנט שיא עולמי במספר החכים הנורווגים. לפיד תקף את קק״ל ואמר שהיא צינור להעברת כסף למפלגות. עכשיו הוא מינה את גיסתו לדירקטוריון קק״ל. על זה נאמר – אין הנחתום מעיד על גיסתו.

“עם כל הניסיון שלי בפוליטיקה לא העלתי בדעתי שהכסף של אזרחי ישראל יועבר מהתקציב לעמותות של התנועה האיסלאמית. הון עתק. מה הפלא שחמאס ואבו מאזן רוצים שהתקציב הזה יעבור?”

הוא שב ופנה לבנט: “בראש הממשלה הזאת נמצא מי שהבטיח שלא ישב עם מרצ ולפיד, שיקים ממשלת ימין ולא ישב עם רע”מ. שלא יתמנה לרה”מ עם פחות מעשרה מנדטים. בנט שיקר לציבור, שיקר לבוחריו, שיקר לכל אזרחי ישראל. זאת הסיבה לכך שמשהו מדהים קורה פה: ארבעה חודשים בלבד, אחרי כינון הממשלה הרעה הזו, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה, אם בכלל”.

הוא לעג לראש הממשלה: “בנט לקח לועידת האקלים את המשלחת השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה״ב. במשלחת הזאת היו לבנט יותר מלווים ממצביעים. ובשביל מה? בשביל בנט חולצה אפורה. הוא מצטלם במסדרון עם מנהיגים שבכלל לא סופרים אותו…”

לדבריו, “המוני ישראלים שמרגישים מרומים חוזרים היום הביתה ובאים לליכוד ולמפלגות הימין האמיתי. הם רוצים לראות את הממשלה נופלת. הם רוצים ממשלה אמיתית ולא ממשלת ריאליטי. הממשלה הגרועה הזאת היא הכלאה מוזרה בין חתונה ממבט ראשון והישרדות. קבוצת אנשים שאין בינה שום קשר אמיתי, שכולם יודעים שהם לא יחזיקו זמן, ושהדבר היחיד שמחזיק אותם זה הרצון ל-15 דקות של תהילה כוזבת וחולפת.

“אני פונה לאלה בקואליציה שדיברנו איתם בימים האחרונים. ראינו אתכם מתכווצים בחוסר נחת ובבושה כי אתם יודעים את האמת. מכרתם את כל העקרונות שלכם בשביל ג’וב לזמן קצר. ההיסטוריה לא סולחת לאלכס גולדפרבים וזה מה שאתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות