הקיפו את ‘אייזיק שול’ בפיגומים – קהילת חב”ד עברה למקום חדש

הסאגה בקראקוב נמשכת: לאחר 15 שנה, מתפללי קהילה חב"ד בקראקוב, בראשות השליח הרב אליעזר גוראריה, נאלצו לעבור מ'אייזיק שול' - לאחר שהאולם המרכזי הוקף בפיגומים • השליח שכר מקום חדש והופך אותו למרכז הקהילה החדש: "נבנה מרכז יהודי גדול יותר"
חרדים 10
ה' חשון התשפ"ב / 10.10.2021 21:44

מזה 15 שנה, כמעט מאז נפתח בית חב”ד בעיר קראקוב, מרכז חב”ד פעל מבית הכנסת ‘אייזיק שול’ העתיק – אחד מתוך שבעה בתי הכנסת הגדולים ששרדו את

עוד מראשית הדרך, ראשי הקהילה היהודית המקומית, השולטים על נכסי הקהילה, השכירו את מבנה ‘אייזיק שול’, מקום משיכה למיליוני תיירים – לחב”ד.

בשנים האחרונות, עם שגשוגה של הקהילה שהקים שליח חב”ד הרב אליעזר גוראריה, נראה כי הצלחתו הייתה לצנינים בעיני גורמים בקהילה, שהחלו להצר את צעדיו

לפני ראש השנה, אולם התפילה הגדול ב’אייזיק שול’, שסביבו התפתחה הקהילה, הוקף בפיגומים בעילה שיש לשפצו – בדיוק רגע לפני ‘הימים הנוראים’, מה שלא אפשר להיכנס לתוכו ולהתפלל.

וכך, עשרות המתפללים בראשות הרב גוראריה, נאלצו לתור אחר מקום תפילה גדול אחר.

בשיחה עם אתר COL, סיפר  הרב גוראריה: “לפני החגים הקיפו את האולם המרכזי ב’אייזיק שול’ עם פיגומים. לא יכולנו להיכנס ולהתפלל ושכרנו מקום אחר. בליל ראש השנה הגיעו להתפלל כ-120 איש. אנחנו מכשירים את המקום החדש עם כל מה שצריך להיות בבית כנסת: ריהוט מתאים, ארון קודש בימה וכדומה, ובמקביל מאתרים מקום מתאים לבניית מרכז תפילה גדול ובית חב”ד שייתן מענה לצורך של הקהילה המתפתחת כאן”.

קיימת אפשרות שתיישרו ההדורים ותחזרו לשכור את ‘אייזיק שול’?

“בכל מקרה המבנה לא יהיה שלנו. אנו מחפשים תורם יהודי עם לב חם שירים את הכפפה ויסייע לנו לבנות בית כנסת ובית חב”ד שיהלום את צרכי הקהילה היהודית”.

לתשומת לב המטיילים שמגיעים לקראקוב ומחפשים את בית חב”ד: הכתובת החדשה היא ברחוב סבסטיאנה 23.

הרב גוראריה: “בהשגחה פרטית, ברחוב הזה היה לפני המלחמה בית כנסת חב”ד. כמה בתים מהמקום החדש שלנו היה הבית של אברהם אבא זליגסון, חסיד חב”ד ועסקן, גביר וגבאי ראשי בבית הכנסת ‘מגלה עמוקות'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות