חטיפה בדמשק, שחרור ביוהנסבורג: ‘מבצע רון ארד’ • פרטים חדשים

לפי דיווח ב'אינדיפנדנט' בשפה הערבית, המוסד חטף את הגנרל האיראני במהלך ריצה ברחובות דמשק • הוא נלקח לישראל וכשהתברר שהמידע שבידו אינו שווה ערך, הוא שוחרר בדרום אפריקה
חרדים 10
ד' חשון התשפ"ב / 09.10.2021 21:57

עיתון ‘האינדיפנדנט’, בגרסתו הערבית, פרסם ביום שישי פרטים חדשים על  פעילות המוסד להשיג מידע חדש על רון ארד הי”ד.

לפי חדשות 13, הדיווח של העיתון מתבסס על מידע שהגיע מ”מקורות איראנים יודעי דבר”, ולפיו גנרל איראני נחטף במהלך ריצה באמצע שכונה בדמשק, נחקר באופן אינטנסיבי בתל אביב, הועבר ליוהנסבורג – שם שוחרר כשבידו מספר הטלפון של השגרירות האיראנית המקומית.

כינויו של הגנרל הוא סאברי, ולפי ‘האינדיפנדנט’ הוא פעל בעברו בשירות כוחות ‘משמרות המהפכה’ שהגיעו ללבנון, לאחר מלחמת לבנון הראשונה.

סאברי היה אחראי על הדרכה של קבוצת לוחמים, שהיוותה מאוחר יותר את הגרעין של לוחמי חיזבאללה. לאחר ששב לאיראן, עבד לצידו של קאסם סולימאני בנושא הלבנוני. הוא הצטרף לקבוצת היועצים שאיראן שלחה לסוריה במהלך המהפכה.

לפי העיתון, סאברי התגורר בשכונת אל-מאזה שבבירה דמשק, קרוב לשגרירות איראן בסוריה. הוא נהג כל יום לערוך הליכות וריצות בשטח שבין דירתו לבין שגרירות איראן – ובאחד הימים, כך לפי הדיווח, עמד ליד דירתו מיניבוס וכאשר סאברי רץ בסמוך אליו, פעילי מוסד חטפו אותו פנימה.

המוסד הצליח להוציא את הגנרל מסוריה ולהביאו לתל אביב – שם נחקר, מטרה להוציא ממנו מידע על רון ארד.

בסיס משמרות המהפכה בו פעל סאברי בלבנון בשנות ה-80 היה ממוקם בכפר א-נבי שית, הכפר בו המוסד פעל ולקח דגימת DNA של גופה, שייתכן והייתה שייכת לרון ארד.

לאחר סיום החקירה המהירה, ולאחר שהתברר שהמידע שברשותו לא שווה ערך ולא עונה על המאמצים – הועבר סאברי לדרום אפריקה, שוחרר ליד טלפון ציבורי באחד מרחובות הבירה יוהנסבורג, כשבידו מספר הטלפון של שגרירות איראן המקומית.

לפי חדשות 13,  ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מסר אתמול בדיווח לעיתון ה’אינדיפנדנט’ בשפה הערבית כי הוא פוסל את האפשרות שהמוסד חטף גנרל איראני. אולמרט הבהיר כי דיווחים אלו באים במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית בין ישראל לאיראן – ולכן מדובר בסיפור מומצא.

אולמרט טען, כי הוא סבור שפרסום הדיווח הזה מהווה תירוץ לפעולות איראן נגד ישראל.

הערוץ הסעודי אל-חדת’ פרסם תיעוד של מבנה בו לכאורה הוחזק רון ארד בזמן שהיה שבוי בלבנון. בסרטון ניתן לראות מבנה, שצולם בזמן נסיעה ברכב, ככל הנראה בעיירה במזרח לבנון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות