10,556 חולים אתמול • פרופ’ אש: “התחלואה בשיא שלא הכרנו”

אתמול בוצעו 177,883 בדיקות • מקדם ההדבקה 1.01 • פרופ' אש: "שיאי תחלואה כאלו לא נראו באף אחד מהגלים הקודמים, גם לא בגל השלישי"
תמי גיל
ח' תשרי התשפ"ב / 14.09.2021 11:44

מנתוני דו”ח אמ”ן שהתפרסם היום (שלישי) עולה כי אתמול אובחנו 10,556 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, מתוך 177,883 בדיקות שבוצעו. אחוז החיוביים עומד על 5.9 אחוז.

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

690 חולים מאושפזים בבתי חולים במצב קשה.

מתוך המאומתים אתמול, 54.4% הם בני פחות מ-19 ו-3.9% הם בני יותר מ-60.

מקדם ההדבקה נשאר 1.01. בשבוע שעבר דווח על ירידה במקדם ההדבקה אך לאחרונה הוא עלה מחדש.

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ אש התייחס הבוקר לנתוני התחלואה בדיון בוועדת החוקה בכנסת ואמר: “בעוד שלפני שבוע היינו במגמת ירידה ברורה, בימים האחרונים רואים עצירה. לצד זה, אנחנו עדיין לא רואים ירידה במספר החולים קשה”.

פרופ’ אש הדגיש: “שיאי תחלואה כאלו לא נראו באף אחד מהגלים הקודמים, גם לא בגל השלישי הגבוה”.

בדו”ח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ”ן נכתב, כי מדדי התחלואה גבוהים מאוד, ומקדם ההדבקה אשר ירד למשך מספר ימים עלה מחדש בצורה תלולה לערך גדול מ-1.

“שינויים אלה בערכו של המקדם אינם מפתיעים, שכן תקופה זו של החגים מתאפיינת בריבוי אירועים בעלי פוטנציאל הדבקה גבוה לצד שינויים בהיקף הבדיקות במהלך החגים”, נכתב בדו”ח.

עוד נאמר בדו”ח: “על מנת למנוע עלייה מחודשת משמעותית בתחלואה הקשה וכדי להתגבר על גל התחלואה הרביעי, יש להמשיך בפעולות הננקטות על ידי הרשויות והציבור – בעיקר התחסנות נרחבת של הזכאים לכך; היבדקות באם חשים ברע או לקראת מפגשים משפחתיים וביתר שאת במפגשים עם מבוגרים ולא מחוסנים; עריכת תפילות באוויר הפתוח ככל שהדבר ניתן, עטיית מסכות בחללים סגורים – כולל מחוסנים ומחלימים, הקפדה על בידוד על פי ההנחיות וכן בקרה הדוקה על החוזרים מחו”ל בד בבד עם אכיפה וענישה מחמירה”.

בדו”ח מודגש, כי לצד התייצבות בתחלואה הכללית, נמשכת עלייה במספר המאומתים שאינם מחוסנים ובחולים במצב קשה שאינם מחוסנים – ובפרט אצל לא מחוסנים בני פחות מ-60.

על הדיווחים כי הורים מעדיפים שילדיהם ידבקו בנגיף על פני חיסון – מצוין בדו”ח: “על רקע הסיכון הלא זניח לנזקים גופניים וקוגניטיביים מתמשכים גם בילדים שנדבקים בנגיף, ובפרט על רקע האישור המתקרב לחיסונם של ילדים מגיל 5 ומעלה, מומלץ לפעול ככל הניתן למניעת הדבקה של ילדים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות