פרויקטור הקורונה מזהיר ההורים שמתחכמים: “לא לקפוץ לתוך אש!”

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע בוועדת החוקה על ביטול התו הירוק בבריכות חיצוניות: "זה נראה לנו צעד נכון מבחינת איזון" • פרופ' סלמן זרקא: "אנו נעבור את הגל הרביעי ונתכונן לגל החמישי. זאת הנחת העבודה שלנו" • יצא נגד ההורים שמדביקים ילדים כדי שיקבלו חסינות טבעית
חרדים 10
ח' תשרי התשפ"ב / 14.09.2021 11:23

ועדת החוקה התכנסה הבוקר (שני) לדיון על מדיניות ‘התו הירוק’, בהשתתפות מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש, ופרויקטור הקורונה פרופ’ סלמאן זרקא.

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

במהלך הדיון הודיע פרופ’ אש על ביטול התו הירוק בבריכות החיצוניות. ביטול התו דורש את אישור קבינט הקורנה וצפוי להתקבל ביממה הקרובה.

פרופסור אש אמר בדיון: “אנחנו מדברים על בריכות בחוץ בגלל שסיכויי ההדבקה נמוכים יותר וגם כי ילדים לא מחוסנים צריכים להיבדק מדי יום – וזה נטל גדול. זה נראה לנו נכון מבחינת האיזון”.

לדבריו,  “ככל שתהיה ירידה בתחלואה לקראת התקנות הבאות אם נראה שאפשר להקל עוד יותר במקומות פתוחים נוספים נביא את ביטול הצורך בתו הירוק לקבינט”.

פרופסור נחמן אש הדגיש: “הירידה במספר המאומתים עדיין לא מתרחשת – ממוצע של 8,000 מאומתים ליום זה שיא שלא היה קיים באף אחד מהגלים הקודמים. גם לא בגל השלישי”.

פרופ’ אש התייחס לעלייה בתחלואה בימים האחרונים וציין כי אם לפני שבוע היינו בכיוון של ירידה ברורה, בימים האחרונים אנו רואים עצירה במגמה. לדבריו, מקדם ההדבקה שעמד על 1.3 לפני שבועיים – ירד מתחת ל-1 וכעת נמצא סביב 1 – “כך שמספר המאומתים נשאר גבוה, עם ממוצע של 8,000 מאומתים, עם ‘פיקים’ כמו אתמול של 10,000.

“לצד זה לא רואים ירידה במספר החולים קשה שעומד על סביב 700, על אף ירידה קלה ביומיים האחרונים”.

הוא הוסיף: “אם מסתכלים על החולים במצב קריטי המונשמים רואים עליה בימים האחרונים מ-150 ל-190 ואקמו עלה מ-23 ל-31”.

“יש פה גם השפעה של החגים ותחילת שנת הלימודים”, הבהיר פרופ’ אש. “אנחנו לא רואים עלייה בתחלואה אבל אנחנו מקווים לראות בימים הקרובים המשך ירידה בתחלואה. זה כרוך בקשר בין המחוסנים ללא מחוסנים. רואים קצת האטה בחיסונים בגלל החג”.

פרויקטור הקורונה פרופסור זרקא אמר: “אנו נמצאים בגל הרביעי של הדלתא. יש בינינו קצת אופטימיות. פתיחת בתי הספר והחגים מביאים יותר מגעים והתקהלויות. המחלה הזאת עוברת דרך אנשים. ככל שאנו קרובים אחד לשני, אין לנו הגנות והיכולת למנוע הדבקה הולכת וקטנה. אנו מנהלים סיכונים.

“כרגע לפי נתוני התחלואה לאור פתיחת שנת הלימודים והחגים הייתי רוצה פחות משחקי כדורגל עם קהל וגם לא אומן וגם לא פנג’ויה. אבל מי שמקבל החלטות במדינה זה הקבינט שכרגע החליט שאותם אירועים גדולים כן יתקיימו גם בהקשר הדתי וגם בהקשר החילוני.

בעקבות הדיווחים כי הורים מעדיפים שילדיהם ידבקו בנגיף על פני חיסונם – אמר זרקא: “על פי נתוני היממה האחרונה מקרים של הדבקת ילדים יש להם משמעויות ארוכות טווח על הילדים ועל ההורים. זה לא נכון להדביק ילדים כדי שיקבלו חסינות טבעית, זאת מחלה מסוכנת שצריך להתגונן מפניה ולא לקפוץ לתוך האש”.

הוא הוסיף: “אני חייב לומר – אני לא בעד שנסתגר בבתינו עד שהקורונה תעבור, אני נגד, אנו נעבור את הגל הרביעי ונתכונן לגל החמישי. זאת הנחת העבודה שלנו ובתוכה אנו מחפשים איזון. תו ירוק מאפשר לנו לאזן את החיסונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות