התלונה של ‘הפורום החילוני’: למה לא אוזכר ‘המנהג החילוני’ בכיפור?

'הפורום החילוני' התלונן בדף הפייסבוק שלו על 'הדתה חמורה': מדוע לא מזכירים את 'המנהג החילוני' לרכב על אופניים ביום כיפור - בחומר הנלמד בבתי ספר בישראל? • רוב הגולשים לגלגו - וחברת כנסת לשעבר מ'העבודה' הציעה ל'פורום': "יש גבול. לפעמים אפשר לנוח, נסו זאת"
חרדים 10
ח' תשרי התשפ"ב / 14.09.2021 12:21

‘הפורום החילוני’, ארגון הנאבק במה שהוא מכנה ‘הדתה’ במערכת החינוך ובצה”ל, פרסם פוסט הזוי, בו התלונן כי בחומר הנלמד בבתי הספר בישראל מוזכרים מנהגי היום הקדוש כמו התענית והתפילות בבתי הכנסת, אך לא מוזכר ה”מנהג” החילוני לרכב על אופניים.

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

בפוסט נכתב:

“כותב לנו אבא של ילד מכתה א’ בבית ספר בדרום: ‘ההדתה מתחילה בכיתה א’, כאשר המנהג העיקרי של ילדים כמו רכיבה על אופניים – לא קיים. התלמידים קיבלו דף עבודה ובו, כביכול, המנהגים של יום הכיפורים: תפילות, צום וכו’.

“דווקא המנהג האמיתי של הילדים עצמם – המנהג החילוני והנפוץ של רכיבה על אופניים ביום הכיפורים – לא מופיע בדף העבודה הזה או בספרי הלימוד של הילדים, וזה לא מקרי”

לטענת האב, “מערכת החינוך רוצה לכפות על הילדים ‘מסורת’ יהודית מסוג מאוד מסויים, כלומר לכפות עליהם זהות דתית. המסר שילד חילוני מקבל מדף עבודה כזה הוא שהוא והמשפחה שלו לא בסדר, שאם הם לא צמים או מתפללים, הם לא עושים את מה שהם אמורים לעשות.

“תודה לאבא העירני ששלח לנו את דף העבודה”.

הפוסט זכה לאלפי תגובות, רובן מלגלגות.

אחד הגולשים כתב: “זכורני כשהייתי ילד שפעם היה מנהג חילוני של עמידה בתור שעות בספריות הווידאו בערב החג להשכרת קלטות vhs עם מיטב הסרטים.
איך נעלם המנהג הקדוש? הזיה, אתם. פשוט הזיה”.

גולש נוסף לגלג: “זה כמו שמישהו יבוא ויצעק למה בשיעורי ספורט לא מלמדים את המנהג הספורטיבי איך לקלל את השופט”.

סגנית נשיא התאחדות התעשיינים וחברת הכנסת לשעבר מ’העבודה’, עו”ד איילת נחמיאס ורבין הגיבה לארגון: “צר לי, כן צר לי פורום חילוני יקר יש גבול. כאדם חילוני שצמה, שילדיי גם מצטרפים לבית הכנסת וגם רוכבים, אני ממש ממש ממש לא מעוניינת בדרישה ההזויה לכלול רכיבה על אופניים כמנהג יום הכיפורים ובטח לא חושבת שזו הדתה לא לציין את זה כמנהג. לפעמים אפשר לנוח, נסו זאת.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות