פינוי הספרים והרהיטים ברשב”י: “הריסה? למה לקרוא לזה הריסה?”

בימים האחרונים פונו ספרים ורהיטים מ'מרפסת הכהנים' וחדרים נוספים בציון הרשב"י - במטרה לשפץ ולהסדיר את הבטיחות במקום • חבר ועדת החמישה לחרדים 10: "על הציבור חרדי לפקוח את העיניים. היה פה אסון, ואסור להתעלם מכך. אנחנו נדהמים ומתביישים שלא מבינים זאת"
ישראל יוספי
ט"ז אלול התשפ"א / 24.08.2021 18:49

בימים האחרונים החלו לפנות את ‘מרפסת הכהנים’ בציון הרשב”י, כמו גם חדרים נוספים במתחם ציון הרשב”י.

כדאי שתעשה חשבון לפני שהשנה נגמרת: כמה כסף יכולת לעשות?

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

חגים? חדש מדוננהWOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל תפוחים

חבר ‘ועדת החמישה’, הרב דב קפלן, אומר בשיחה עם חרדים 10 כי אין אמת בשמועות שהפינוי מתבצע לקראת הריסה.

לדבריו, ביום חמישי בערב התקבלה החלטה לסגור את המבנים הממוקמים על מרפסת הכוהנים, משום ש’ועדת החמישה’ ומנהל אתר הרשב”י שוקדים לסגור את המקום, ולהתחיל לשפצו בצורה בטיחותית.

“יש מספר בעיות בטיחותיות עליהן נתנו מהנדסים בעלי שם חוות דעת, ולאחר שגילו אותן – ודאי שצריך לתקן את אותם כשלים. כעת פינו חלק מהספרים, הספסלים ומי שהיו שם. המהנדסים הצביעו על כך שיש בעיה של כובד במרפסת, שהמקום מסוכן מאוד, בימים הקרובים ימצאו פתרונות”.

לדבריו, “אין מגמה להרוס כעת אף מבנה במתחם הציון, רב נסתר על הגלוי, בשלב זה. לגבי עתידם של השטיבלאך? זה נדע בימים הקרובים”.

חבר ‘ועדת החמישה’ קובל: “מדוע מדברים על הריסה? מדובר על סגירת המקום, לא על הריסת המקום. זה פשוט לא נכון. הריסה זה להרוס לגמרי, דבר שלא ידוע לי עליו  כרגע. הם עוסקים בבעיות של הנדסה ובנייה. לא על מבנה חוקי או לא.

“אם היה צו הריסה, היו שואלים מה לעשות – כי זה בית כנסת. אבל כל זמן שלא יפתרו בעיות בטיחות – צריכים להתנהל בהתאם”.

הוא מזכיר: “על הציבור חרדי לפקוח את העיניים. היה פה אסון, ואסור להתעלם מכך. מלהאשים לא יצא דבר – איך אנחנו מתנהלים כציבור? צריכים לחשוב איך לחיות בבטחה ושלום.

“בשלב זה, זה רק פינוי. אנחנו הולכים במטרה לבנות ולהביא תוכנית חילופית ומעשית. אין מגמה של הוועדה להרוס את המקום, אלא לבנות את המקום. הריסה זה להחריב הכל, לבנות מחדש בצורה יסודית – למה לקרוא לזה הריסה?

“לנגד העיניים שלנו זה קודם כול בטיחות, אנחנו לא עומדים עם סטופר, צריכים לפנות את המקום. אנחנו לקוחים אחריות, ולא  מחפשים אנרכיה ואנרכיסטים. במידה והיו הרוגים חלילה, זה הריסה לנצח… מי יקח את האחריות? אנחנו נדהמים ומתביישים שלא מבינים זאת.

“הוועדה נתנה אור ירוק, לבצע את פינוי המבנים לפי הוראות של המהנדסים, אם הפינוי לא יקרה מחר או מחרתיים בסופו של דבר המבנים יפונו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למען יתומים מסכנים
    24/08/2021 20:52
    חרדי
  1. טעיפו כל אנרכיסטים ותבנו כל המתחם מכובד ותוך שמירה על כלל וחיי בהם.