צפו בחרדי שלא ויתר: מגיב למהלומת נוק-אאוט של אנטישמי

אברהם וולוסוב לא ציפה כי יהפוך קורבן להתנפלות של צעיר שחור במסגרת משחק ה'נוק אאוט', אך הגיב במהירות ובמדויק לתוקף - שנמלט במהירות מהמקום
דני גולד
כ"ד אב התשע"ד / 19.08.2014 23:10

אברהם וולוסוב, חסיד חב”ד בן 24, הלך לתומו באחד מרחובות שכונת קראון הייטס שבברוקלין, כשהוא לא מודע למה שעתיד להתחולל בעוד רגע. מולו צעדו שני צעירים שעם הופעתו החליט להתנכל לו ולהכות אותו, במגרת משחק ה’נוק-אאוט’.

בהתייעצות מהירה החליטו השנים להתפצל. הראשון יגש לצעיר היהודי ויתקוף אותו, והשני יוותר מאחור ויזנק כגיבוי לתקיפה.

אלא שהשנים לא העלו בדעתם כי היהודי הצעיר הולך להשיב מנה אחת אפיים.

הצעיר שניסה להכות את אברהם בקושי הספיק אף לנגוע בו, כאשר הוא ספג נוקאאוט אימתני מידיו של היהודי. ‘הגיבור’ השני ראה את חבירו נמלט, וברח גם הוא כל עוד נפשו בו.

גם התוקף פתח במנוסה כשהיהודי הצעיר רודף אחריו. הסיפור והוידאו הובאו באתר collive.

יום אחד הילדים שלנו ישאלו אותנו

ביום שני נערכה עצרת ומסיבת עיתונאים אותה הוביל נשיא רובע ברוקלין, אריק אדמס, באתר התקיפה של אברהם, כשבמוקד העצרת נושא האנטישמיות הגואה והירצחו של הרב יוסף ראקסין הי”ד כשצעד לתפילת שחרית בשבת לפני כ-10 ימים, בצפון מיאמי ביץ’.

הרב יעקובזון, חבירו של הרב רקסין הי”ד, פירסם מאמר באתר collive תחת הכותרת ‘שתיקה היא לא אופציה’ בו הוא קורא לאחיו היהודים להשתתף בעצרת:

“האנטישמיות נמצאת בעלייה מתמדת ברמה לה איש לא ציפה. המגזין ניזוויק הקדיש כתבת שער ליהודיה בלגית צעירה שנשאה מזוודה עם הכיתוב המצמרר: “אקסודוס, מדוע היהודים בורחים שוב”?

בפריז, ברלין, ובערים נוספות באירופה צעדו אלפי מפגינים כשהם קוראים “מוות ליהודים”, “היטלר צדק”, ו”יהודים לתאי הגזים”. בשוודיה אורגנה הפגנה כנגד האנטישמיות אך היא בוטלה על ידי המארגנים שחששו לשלומם הפיסי.

בארצות הברית נערכו הפגנות תמיכה בחמאס, וליהודים אסור להישאר אדישים או שאננים שוב. יום אחד הילדים ישאלו אותנו: ‘מה עשיתם בזמן ששנאת היהודים התפתחה וזיהמה את העולם, אלו צעדים נקטתם’?

לאחר התוגבה הצולעת של משטרת מיאמי לרצח הנורא של חברי הטוב רבי יוסף רקסין אנו חייבים להבהיר לעיריית ולמשטרת ברוקלין: הקהילה היהודית לא תשתוק כאשר יהודים הופכים מטרה לקנאות, גזענות, ואנטישמיות”.

בעצרת השתתפו קהל יהודי רב בראשות מנהיגים יהודים ואפרו אמריקנים. לפני העצרת ירדו מנהיגי הציבור, היהודים והבלתי יהודיים לבית משפחתו של הרב יוסף ראקסין כדי לנחם את האבלים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מישהו ראה תגובה של המותקף? אני לא
    20/08/2014 01:46
    hgec
  1. מישהו ראה תגובה של המותקף? אני לא

  2. לא רואים בבירור
    20/08/2014 18:09
    noko
  3. אבל לפי המנוסה מבינים שהיה משהו