אושר: חוזרים מארה”ב ועוד 17 מדינות יידרשו בבידוד מלא לשבוע

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה להרחיב רשימת המדינות המחייבות להיכנס לבידוד של שבוע, בכפוף לשתי בדיקות - ולהוסיף 18 מדינות • התקנות החדשות היו אמורות להיכנס לתוקף כבר ביום שישי הקרוב, אך בגלל ביקורת תחילת הבידוד נדחה ליום שלישי הבא בחצות • זו הרשימה
חרדים 10
כ"ה אב התשפ"א / 03.08.2021 13:43

על רקע הזינוק בתחלואה: ועדת העבודה, הרווחה והבריאות אישרה היום (שלישי) את דרישת משרד הבריאות להוסיף 18 מדינות, בהן ארה”ב, יוון והולנד, לרשימת המדינות שהשבים מהן יידרשו להיכנס לבידוד – כולל מחוסנים ומחלימים.

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

השבים מחו”ל יחויבו בבידוד של 7 ימים, בכפוף ל-2 בדיקות שלילות.

התקנות החדשות היו אמורות להיכנס  לתוקף כבר ביום שישי הקרוב,  אולם בעקבות הביקורת על ההחלטה המהירה, משרד הבריאות דוחה את תחילת הבידוד מהמדינות החדשות ליום רביעי הבא.

רשימת המדינות החדשה: אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארצות הברית, בוטסואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ’כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה.

לצד זאת, יוסרו מרשימת חובת הבידוד באותו מועד 8 מדינות: איי סיישל, זמביה, פרווגאי, קוסטה ריקה, אוגנדה, ליבריה, פנמה וקניה.

בכך תכלול הרשימה בסך הכל 42 מדינות.

יש לציין כי מדובר בפעם הראשונה שארה”ב הוכנסה לרשימת המדינות המחייבות בידוד.

המשמעות היא, כי חתנים שאמורים להתחתן בימים הקרובים ושוהים בארצות הברית, יהיו חייבים להמריא לישראל עד יום שישי.

מנתונים שהוצגו על ידי משרד הבריאות בדיון עולה, בין היתר, כי מארה”ב חזרו מסוף יוני ועד סוף יולי 141 חולים, המהווים 0.24% מכלל השבים ממנה. בהתאם, מאיטליה הגיעו 27 חולים (0.24%), מגרמניה 43 חולים (0.29%) , מיוון 292 חולים (0.47%),מצרפת 42 חולים (0.24).

יו”ר הוועדה ח”כ אפרת רייטן מרום: “נציגים ממשרדי הממשלה השונים שמרכיבים את הוועדה הבין-משרדית הגיעו לכאן כדי להסביר את המהלך ולתת לנו תשובות. הציבור מאוד סקרן ורוצה להבין למה סוגרים מדינות”.

לאחר אישור הצו בהצבעה הוסיפה: “אני מקווה שזו הפעם האחרונה שניפגש כאן בנושא הזה. הטלת שבעה ימי בידוד היא גזרה קשה. לבי עם כלל עובדי ענף התיירות שמטה לחמם הולך ונגדע בכל פעם שאנחנו דנים ומאשרים צווים אלה”.

גורמים בענף התיירות אמרו ל’ישראל היום’ כי במידה וההחלטה תאושר, יהיה מדובר ב”מכת מוות לענף”: “הדבר עלול להביא לפיטורים של מאות עובדים שכבר לא יוכלו לצאת לחל”ת”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

טל פוקס, הלשכה המשפטית במשרד הבריאות הסבירה: “מה שנידון כאן היא חובת הבידוד של מחוסנים ומחלימים. מי שלא מחוסן או מחלים חייב בידוד בשובו בכל מדינה. לא היה שינוי של הקריטריונים אלא יותר מדינות עומדות כרגע בקריטריונים הקיימים. אנחנו מכניסים 18 מדינות לרשימה ובהתאם מוציאים שמונה מדינות אחרות שבהן המצב השתפר”.

אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות הוסיפה: “גל התחלואה הנוכחי הוא תמונה דומה למה שאנחנו רואים בעולם. מרבית העולם נמצא בעליית תחלואה, לרוב בגלל זן הדלתא. המודל לבניית הרשימה מבוסס על מספר קריטריונים- החשוב ביותר הוא כניסה של תחלואה לארץ. לא משנה מה המדינה מדווחת על עצמה, כי חלק המדינות לא בודקות, מרצפות וריאנטים או מדווחות. הקריטריונים הנוספים הם הערכת היקפי תחלואה באמצעות מודלים בין לאומיים- בריטי ואמריקאי שמעריכים בצורה עקיפה את התמותה העודפת במדינה והתחלואה. בנוסף מתייחסים להימצאות וריאנטים במדינות, לבדיקות סרולוגיות באותן מדינות וגורמים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות