המשטרה עכבה לחקירה את תושב בוסתן הגליל שהשתלח בחרדים

המשטרה עכבה לחקירה את תושב בוסתן הגליל, בן 70, שגירש בצעקות, קללות ואיומים שני חרדים שהתעניינו ברכישת נכס במושב • המשטרה: "בהתאם להתפתחות החקירה נחליט האם להורות על מעצרו" • בצלמו ליועמ"ש: "מדובר במעשה גזענות חמור ביותר ובהתבטאויות קשות במיוחד"
חיים טוויל
כ"ה אב התשפ"א / 03.08.2021 17:49

המשטרה עכבה אחר הצהרים (שלישי) לחקירה תושב בוסתן הגליל, בן 70, בחשד שאיים על שני חרדים שהגיעו להתעניין ברכישת נכס ביישוב בו הוא מתגורר.

מטורף: 5 ימים של כיף ואטרקציות למשפחה ללא הפסקה • כל הפרטים

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

למה כדאי לצעירים להתחסן נגד הקורונה דווקא ב’בין הזמנים’?

העיכוב לחקירה בוצע לאחר שהמשטרה פתחה בחקירה הבוקר, עם קבלת סרטון שהופץ ברשתות החברתיות, בו תועד האיש כשהוא מאיים על מתווכי נדל”ן והחרדים שהתעניינו ברכישת נכס סמוך לביתו, במושב הממוקם ליד עכו.

“בהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם להורות על מעצרו של החשוד”, נאמר בהודעת המשטרה.

מוקדם יותר היום שיגר ארגון ‘בצלמו’ מכתב דחוף לראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים, אווקה ווזנה, בדרישה לפתוח בחקירה נגד תושב המושב בוסתן הגליל, שתועד מגרש חרדים שבאו לבדוק נכס בישוב – תוך קללות ואיומים.

במכתב ליועמ”ש ולראש היחידה עו”ד אווקה וזנה נכתב: “מדובר במעשה גזענות חמור ביותר ובהתבטאויות קשות במיוחד. האיש לא שאל לשמו, לעבודתו, האם יש לו תעודת יושר או כל דבר אחר. עצם זה שהאיש חרדי הוא – זהו פשעו וחטאתו ואסור לו לגור שם”.

במכתב נאמר עוד: “אני קורא לך לפנות בדחיפות למשטרת ישראל בבקשה שתזמן את האיש לחקירה בעבירת גזענות. אציין שאין כל ספק שלו היה מדובר במקרה שבו הלקוח היה ערבי המדינה הייתה סוערת”.

כפי שדווח בחרדים 10, איש התקשורת  ינון מגל חשף הבוקר בחשבון הטוויטר שלו סרטון המתעד אלימות מילולית כלפי חרדים, שהגיעו בליווי מתווכי נדל”ן, להתעניין ברכישת נכס במושב בוסתן הגליל.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

בסרטון נראה בן המושב כשהוא תוקף בצעקות וקללות את המתווכים שהביאו את הלקוחות לראות את הנכס – וגם את הלקוחות, שלבושם הסגיר כי הם חרדים.

כשנשאל התושב מדוע הוא כועס – השיב: “סע גם אתה מפה, כי אנחנו לא רוצים פה חרדים. מה אתה מנסה לשקר אותי שאתה בא לטייל פה? תראה יש לך דקה אחת לצאת ונהיה חברים”.

אחד המשתתפים בסיור ניסה לשאול שוב: “אבל למה אתה כועס?”

התושב השיב: “אני מאוד כועס. לא רוצה לראות אותם פה. קח אותם אליך הביתה את הזבלים האלה, יא ***”.

כאשר החרדי לנסות להרגיע בדרכי נועם, התושב התפרץ: “אתה אל תדבר! זבל שכמוך”.

הוא הוסיף: “הם החזיקו נשק? הם שמרו עלינו מהערבים? הם רק זבל! רק כסף לתת להם! תסתלקו מפה. חולירות!”

הבחור תקף גם את מתווכת הנדל”ן: “קדימה, תלכי מפה!” תוך שהוא מצרף קללות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות