מחקר חדש: ירידה משמעותית בסיבוכי סוכרת בקרב משתמשים במערכת לניטור רציף

עם התחלת השימוש במד סוכר רציף ללא דקירות, נרשמה ירידה של 49% בשיעור האשפוזים בשל סיבוכים חמורים של סוכרת מסוג 1 וירידה של 39.4% באשפוזים עקב סיבוכים אלו בסוכרתיים מסוג 2.
תמי גיל
כ"ז תמוז התשפ"א / 07.07.2021 12:32

מחקר חדש אשר פורסם בעיתון המדעי Diabetes Care, מצביע על ירידה משמעותית בסיבוכים אקוטיים של מחלת סוכרת מסוג 1 או סוכרת סוג 2, ובאשפוזים על רקע סיבוכים כאלה, בחולים המשתמשים במערכת לניטור סוכר רציף ללא דקירות, בהשוואה לניטור עצמי במד סוכר ביתי.

המחקר כלל מדגם גדול של כ-74 אלף חולי סוכרת, והתבסס על נתוני תביעות מבוטחי בריאות במאגר הלאומי של שירותי הבריאות בצרפת.

תחילה, בדקו החוקרים והשוו את שיעור האשפוזים עקב חמצת קטוטית (DKA), היפוגליקמיה חריפה, אובדן הכרה כתוצאה מסוכרת והיפרגליקמיה, ב-12 החודשים שקדמו להתחלת השימוש במערכת לניטור סוכר רציף.

 עם התחלת השימוש במד סוכר רציף ללא דקירות, נרשמה ירידה של 49% בשיעור האשפוזים בשל סיבוכים חמורים של סוכרת מסוג 1 וירידה של 39.4% באשפוזים עקב סיבוכים אלו בסוכרתיים מסוג 2.

מספר מקרי חמצת קטוטית צנח ב-56.2% בסוכרתיים מסוג 1 וב-52.1% בסוכרתיים מסוג 2.

במקביל, ירד מספר האשפוזים עקב אבדן הכרה ב-39.6% בסוכרתיים מסוג 1, ו-31.9% בסוכרתיים מסוג 2. אשפוזים עקב היפוגליקמיה והיפרגליקמיה ירדו גם הם בסוכרתיים מסוג 2 ב-10.8% וב-26.5% בהתאמה.

לצד ההפחתה בשיעור הסיבוכים והאשפוזים, בדק המחקר גם את מידת ההתמדה בשימוש במערכת פריסטייל ליברה. החוקרים מצאו כי 98.1% מהחולים שקיבלו את המערכת התמידו בשימוש בה גם 12 חודשים לאחר תחילת השימוש.

 ד”ר רועי אלדור, מנהל יחידת הסוכרת במרכז רפואי סוראסקי: “המחקר מדגיש את חשיבותה של מערכת לניטור סוכר רציף בחולים עם סוכרת סוג 1 וסוג 2 התלויים באינסולין. ניטור סוכר רציף בחולים הצריכים להזריק אינסולין פעמים רבות ביום מאפשר הבנה טובה יותר של סוכר הדם ומאפשר למנוע מצבי חרום כתוצאה מערכי סוכר נמוכים או גבוהים מדי.

“תוצאות המחקר הצרפתי מצטרפות למחקרים קודמים המדגימים תופעה זו וממצבים את השימוש במד סוכר רציף במטופלים התלויים בזריקות רבות של אינסולין במהלך היום כחלק מהתכנית הטיפולית הסטנדרטית”.    

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות