דרישה מהמל”ל: למה מעניקים לילדה אוטיסטית נכות זמנית בלבד?

פרקליט המשפחה: ידוע שאוטיזם הוא מצב קבוע. הענקת נכות זמנית גובלת בהתעללות בהורים מוכי גורל, גורמת להם לדאגה קשה שמא נכות ילדיהם לא תוכר עוד, והסיוע הכספי, המועט כשלעצמו, ייגזל מהם
תמי גיל
י"ח תמוז התשפ"א / 28.06.2021 11:17

עו”ד עמית קרמר פנה לאחרונה במכתב חריף למוסד לביטוח לאומי (המל”ל), בו  דרש לחשוף בפניו – לפי חוק חופש המידע – את כל הקריטריונים על פיהם קבעה הועדה הרפואית במל”ל, כי נכותה של ילדה בת 6, הסובלת מאוטיזם משמעותי, היא זמנית בלבד.

“מצב זה הינו תמוה עד מאוד שכן הוועדה הרפואית אכן קיבלה את האבחנה הרפואית, אך לא ברור מדוע הקביעה הינה זמנית, שכן ברור לחלוטין כי לא מדובר במצב בר חלוף”, כתב עורך הדין.

עו”ד קרמר כתב לאחראי על חופש המידע במל”ל, כי הילדה עברה לאורך השנים מספר אבחונים, ונמצא כי היא סובלת מקשיים רבים בתחום השפתי, החברתי, הלימודי והתפקודי וכן מקשיים בשינה, בוויסות הרגשי והחברתי ומהפרעת קשב עם היפר אקטיביות.

בנוסף, היא מרבה לבכות וסובלת מהתפרצויות זעם וקשיים חברתיים. אוצר המילים שלה דל, היא מתקשה להביע את עצמה ומתקשה בהבנה שפתית, ולדברי הגננות והצוות המטפל – היא נדרשת להשגחה מתמדת.

עוד כתב עו”ד קרמר במכתבו, כי ועדה רפואית של המל”ל קבעה לילדה גמלת נכות של 100 אחוז בגין ליקוי מיוחד, אך זאת רק למשך חמש שנים, כאשר בתום תקופה זו, תידרש המשפחה להמציא מסמכים רפואיים עדכניים, כדי שהמל”ל יוכל לבחון בשנית את המשך זכאותה של הילדה לגמלה.

“על כן, אני פונה אליך, כממונה על חופש המידע במוסד לביטוח לאומי” כתב עו”ד קרמר בבקשתו, “על מנת שתחשוף בפני את כלל המחקרים והקריטריונים שעל פיהם קבעה וועדה רפואית במוסדכם, כי נכותה של הקטינה היא זמנית, וכי יש לקצוב את אורכה ל-5 שנים בלבד – או לחלופין, להסביר מדוע החליט המוסד לביטוח לאומי לגרור הורים לילדים אשר אובחנו כי הם על הספקטרום האוטיסטי, ללא מחלוקת על קביעה זו, להגיש שוב ושוב בקשות להכרה בנכות ילדיהם, לחייב אותם להסתייע לשם כך באנשי מקצוע מהתחום הרפואי ובעורכי דין, כשפעולה זו גובלת בהתעללות בהורים מוכי גורל, גורמת להם לדאגה קשה שמא נכות ילדיהם לא תוכר עוד, והסיוע הכספי, המועט כשלעצמו, ייגזל מהם, וזאת, כאשר ידוע לכל כי תסמונת האוטיזם היא חשוכת מרפא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות