‘נשקיע באברכים?’: הבשורה הרעה של ליברמן לזוגות חרדים צעירים

בין התוכניות של שר האוצר נמצא גם שינוי המימון של מעונות היום עבור הזוגות הצעירים: "התפיסה כאשר החרדים היו בממשלה הייתה מוטעית, אנחנו נשנה סדרי עדיפויות. אם יש שני בני הזוג שעובדים - הם צריכים לקבל מעונות יום חינם"
חרדים 10
כ"ה תמוז התשפ"א / 05.07.2021 13:20

שר האוצר אביגדור ליברמן השתתף הבוקר (שני) בכנס לשכת רואי החשבון באילת ואמר כי בכוונתו לשנות את סדרי העדיפויות הכלכלי של המדינה.

איך מוישה הפך לכלכלן שמרוויח כסף טוב בלי לצאת מהבית בכלל?

למנוע את הסכנה: למה כולם חייבים לחסן את הילדים בני ה-12 ומעלה

אם אתה לא רוצה שזה יקרה חלילה בטלפון שלך – אתה חייב את המידע

ליברמן הצהיר כי בין התוכניות שלו במשרד האוצר, נמצא גם שינוי המימון של מעונות היום עבור זוגות צעירים, והבהיר כי הדבר ייעשה בשונה מסדר יומה של הממשלה הקודמת בה “החרדים היו בממשלה”.

לדבריו, “המבחן היום היה מבחן ההכנסה. אני רוצה לשנות את זה למבחן כושר השתכרות. אם יש שני בני הזוג שעובדים במשרה מלאה ויש כושר השתכרות של 200 אחוז, הם צריכים לקבל מעונות יום חינם, ומי שלא עובד שישב עם הילדים בבית ולא הפוך,  התפיסה כאשר החרדים היו בממשלה הייתה רגרסיבית עד עכשיו. אם מישהו עבד, שירת בצבא ועשה הכול באופן מלא אז נותנים לו עונש. צריך לשנות את זה, אנחנו נשנה סדרי עדיפויות”.

ליברמן אמר עוד: “כששואלים אותי מאיפה תביאו כסף? הרי התחייבת שלא תעלה מיסים – אז מאיפה תביאו כסף? הכסף יבוא מהשינויים המבניים שאנחנו מתכננים – התייעלות”.

ליברמן הוסיף, כי הגיע הזמן לבחור בין “חדשנות לישיבות”.

“יש שלושה כיוונים שחייבים למקד שם את המאמץ, הראשון הוא כל השינויים המבניים וההתייעלות, השני הוא השקעות נכונות – אנחנו יודעים כאשר אתה משקיע בחדשנות אז המדינה מקבלת על כל שקל שבעה שקלים בחזרה אז השאלה איפה אתה משקיע, בחדשנות או בישיבות או באברכים זו שאלה קריטית. הגורם השלישי זה נושא הרגולציה, כשאתה לוקח את כל הדו”חות של כל המוסדות הבינלאומיים רואים שאנחנו המדינה עם הרגולציה הכי מסובכת ואם אנחנו נטפל בשלושת הדברים האלה אז בהחלט נוכל לשחרר עשרות מיליארדי שקלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עידוד נשות אברכים לא לעסוד
    05/07/2021 14:03
    משה
  1. ליברמן מריח בחירות