ד”ר אלרעי פרייס: ‘התחלואה היא במגזר הכללי’ • ואיפה הרוב נדבקו?

ועדת החוקה של הכנסת אישרה את הארכת ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה בחודשיים • ראש שירותי בריאות הציבור: "רוב המאומתים החדשים נדבקו בארץ" • "אם לא תהיה קטיעת שרשראות מאוד מוצלחת - המספרים ימשיכו לעלות"
חרדים 10
י"ט תמוז התשפ"א / 29.06.2021 17:18

ועדת החוקה בראשות ח”כ גלעד קריב מהעבודה אישרה היום (שלישי) את הארכת ההכרזה על מצב חירום בשל נגיף הקורונה בחודשיים נוספים – עד 27.8 או מועד פקיעת חוק הקורונה הגדול, המוקדם מביניהם.

הוועדה דנה, נוסף על כך, בהצעת החוק להארכת חוק הקורונה הגדול בשישה חודשים.

ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור אמרה בדיון: “בשבועיים האחרונים אנחנו רואים היפוך מ-4 מאומתים ליום, שרובם הגיעו מחו”ל, למצב שבו רוב המאומתים הם מאומתים בקהילה, בגלל כאלו שלא שמרו על בידוד בחזרה מחו”ל. העלייה היא מתחת ל-1% אך היא עדיין מדאיגה”.

היא הסבירה: “העלייה בבדיקות היא בגלל כמות המאומתים. מקדם ההדבקה כיום הוא 2. אם לא תהיה קטיעת שרשראות מאוד מוצלחת ולא נצליח למנוע כניסת וריאנטים מחו”ל – המספרים ימשיכו לעלות”.

היא הציגה את הנתונים: “כיום 20 מוסדות חינוך סגורים בגלל התפרצויות בקרב מספר רב של תלמידים ורוב התחלואה היא במגזר הכללי. בשבוע האחרון 13% מהמאומתים היו בגילי 0 עד 13. 9% בגילי 12 עד 15, 45% בגילי 16 עד 49 ו-28% בגילי 50 ומעלה. החיסון מאוד יעיל אך הוא לא אפוד קרמי, והאוכלוסייה בסיכון עדיין בסיכון לתחלואה למרות היותה מחוסנת. 41% מהמאומתים של השבוע האחרון היו לא מחוסנים, 1% היו עם מנה אחת”.

יו”ר הוועדה שאל מה הצעדים הננקטים היום לקטיעת שרשראות הדבקה?

ד”ר אלרעי פרייס: “בתוך המדינה נעשות הרבה פעולות של קטיעת שרשראות הדבקה, כך למשל במגן אבות, במוסדות מעל רמת חיסוניות של 90%, החזרנו את בדיקות הסקר ועוד. לגבי רמת החיסוניות, אנחנו לא רואים התפרצויות במקומות של חיסוניות נמוכה אך כיום הנגיף נמצא במקומות רבים ואנחנו רואים ש-40%-50% מהנדבקים מחוסנים”.

לשאלת ח”כ לימור מגן תלם מישראל ביתנו מה ההגבלות על החוזרים מחו”ל, השיבה ד”ר אלרעי פרייס כי יש מדינות בסיכון מרבי, שאסור לנסוע אליהן ולא היה גורם שאכף זאת, ולכן לא הייתה עבירה שקנס בצידה, וזה השתנה.

שבעה ח”כים תמכו בהארכת מצב החירום: יו”ר הוועדה ח”כ גלעד קריב (העבודה) והח”כים טטיאנה מזרסקי, ענבר בזק (יש עתיד), רות וסרמן לנדה (כחול לבן), יום טוב כלפון (ימינה), בני בגין (תקווה חדשה), לימור מגן תלם (ישראל ביתנו).

הוועדה דחתה את הרביזיה שהגיש ח”כ משה ארבל (ש”ס) שהתנגד להארכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות