אושר בקריאה ראשונה חוק ‘פיצול הליכוד’ • אמסלם: סער, אני בז לך

לפי החוק, ארבעה ח"כים יוכלו להתפצל מסיעתם מבלי שיוטלו עליהם סנקציות • ח"כ אמסלם תקף את השר סער: "מעבר כזה זה שוחד ואני בז לעולם המושגים שלך" • נתניהו צייץ: "07:10 בבוקר, מסיימים עוד יום קרב בכנסת"
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשפ"א / 29.06.2021 11:34

לאחר פיליבסטר של 14 שעות: מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה שורת הצעות חוק שיזמה הקואליציה, בהן הארכת מועד אישור התקציב, הרחבת החוק הנורבגי, קביעת מנגנונים לשימור הפריטטיות בין בנט ולפיד – והצעת החוק שתאפשר לארבעה ח”כים להתפצל מסיעתם, בניגוד לחוק היום הדורש פיצול של שליש סיעה לפחות.

כמו כן אישרו הח”כים להגדיל את מכסת הרשאים שיוכלו להפסיק חברותם בכנסת לפי החוק הנורבגי, כך שבסיעה שבה ישנם 6-4 חברי כנסת, שלושה יוכלו להתפטר. בסיעה שבה ישנם 9-7 חברי כנסת יוכלו להתפטר ארבעה חברי כנסת, ובסיעה שבה 10 חברי כנסת ויותר 5 יוכלו להתפטר.

חוק פיצול הסיעות אושר בקריאה ראשונה ברוב של 57 בעד אל מול 42 נגד.

ח”כ דודי אמסלם תקף את החוק ואת השר גדעון סער: “אני חושב שהתפצלות בכנסת היא דבר לא מוסרי. אני בז לך שר המשפטים. מעבר כזה זה שוחד ואני בז לעולם המושגים שלך ושל אלקין”.

ח”כ אריה דרעי אמר: “אנחנו מצביעים עכשיו על חוק שמאפשר לארבעה חברי כנסת לפרוש. רק לפני זמן קצר היו בחירות. אנשים נבחרו על סמך הבטחה. אנחנו מעבירים כאן הצעת חוק ממשלתית לעודד גניבת דעת או רמאות. זה עובר בקלות כאילו זה לגיטימי. מה פתאום בכלל לפרוש, אתה לא רוצה להיות במפלגה שנבחרת אליה לך הביתה. לא ימצאו גם אחד מהליכוד שיפרוש. מה אנחנו משדרים לציבור?”

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג’ השיב לדברים והטיח בחברי האופוזיציה: “יש לנו עדיין איפה להשתפר, אבל אתם עוד תבלו הרבה שנים בספסלים האלו”.

במהלך הלילה נבחר בוועדה המסדרת ח”כ גלעד קריב ממפלגת העבודה ליו”ר ועדת חוקה, חוק ומשפט.

בתום הדיונים נתניהו צייץ: “07:10 בבוקר, מסיימים עוד יום קרב בכנסת. נמשיך להילחם עד שנפיל את ממשלת ההונאה המסוכנת הזאת. תודה לכל חברות וחברי הליכוד והאופוזיציה שהגיעו כולם והשתתפו במאמץ!”

יו”ר ש”ס סיכם את הלילה בציוץ בטוויטר: “מסיימים לילה לבן של מאבק עיקש בקואליציה הדורסנית, עם נוכחות מלאה של סיעת ש״ס ואין ספור נאומים מושחזים. גאה בחברי הכנסת שלנו. נמשיך להיאבק למענכם להפלת הממשלה הרעה הזו”.

מה עבר אמש במליאת הכנסת?

2 הצעות אי אמון נדחו

הוקמה ועדת חוקה חוק ומשפט

מונו שני סגני יו״ר זמניים

הושבעו שני ח”כים ושני סגני שרים

אושר בקריאה ראשונה: הצעת חוק שתאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם

אושר בקריאה ראשונה: הרחבת החוק הנורבגי והארכת המועד לאישור התקציב

אושר בקריאה ראשונה: קביעת מנגנונים במטרה לשמר את הפריטטיות בעבודת הממשלה ולהבטיח את קיום הרוטציה

אושר בקריאה ראשונה: הוראות מיוחדות לעניין החל”ת כתוצאה ממשבר הקורונה

אושר בקריאה ראשונה: הארכת תוקף הוראות מעבר לעניין מתן רשיונות להפעלת קווי שירות במוניות בהליך תחרותי.

אושר בקריאה ראשונה: הארכת תוקף חוק קורונה המאפשר קיום דיונים שלא בנוכחות פיזית של אסירים ועצורים תוך שימוש בזום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות