“שר האוצר שולח עשרות אלפי איש במריצות למזבלה שיחפשו שם אוכל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את ההוראות המיוחדות לעניין החל"ת - שיופסק • השר במשרד האוצר חמד עמאר: "למה לא העבירו ישירות לוועדת הכספים? לא ניתן יהיה להתחיל לדון בחוק ולא יהיה חל"ת לאף אחד" • מקלב תקף: מה עם כל הענפים במשק שלא חזרו?
אריה ריבקינד
י"ט תמוז התשפ"א / 29.06.2021 00:33

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את ההוראות המיוחדות לעניין החל”ת כתוצאה ממשבר הקורונה. 61 תמכו בהצעה מול 53 שהתנגדו, וההצעה תועבר לוועדה המסדרת שתכריע איזו ועדה תכין את החוק לקריאה שנייה ושלישית.

השר במשרד האוצר חמד עמאר: “המשמעות של העברת ההצעה לוועדה המסדרת במקום ישירות לוועדת הכספים, היא שלא ניתן יהיה להתחיל לדון בחוק ולא יהיה חל”ת לאף אחד”.

בדיון שהתקיים במליאה לפני ההצבעה, תקף ח”כ אורי מקלב: “כמו שהממשלה הזו מטעה את הציבור, כך החוק הזה מטעה את הציבור כביכול החוק הזה מעניק דמי לידה, אך רוב החוק הזה קובע למי המדינה תפסיק לתת את המענקים שהיו עד כה”.

הוא הוסיף: “אלפי אזרחים עד גיל 45 שפוטרו מעבודתם לא יהיה להם במה להאכיל את ילדיהם. באבחה אחת שר האוצר מגיע באכזריות שאין כמותה ושולח עשרות אלפי איש עם המריצה למזבלה כדי שיחפשו שם אוכל לילדים שלהם. באבחה אחת הוא מפסיק את דמי המחיה של נשים הרות, של הורים לילדים.

“שר האוצר מפסיק את ההכשרות המקצועיות כי לטענתו זה מיותר. לצערנו, אין שום מאמץ להביא לפתרון או לדרך ביניים. מה עם כל הענפים במשק שלא חזרו? רק הבוקר ישבו אצלי אנשי התיירות הנכנסת שאין להם לאן לחזור. מה יהיה עם כל הענפים שמצמצמים ולא מחזירים ובמיוחד במגזרים המיוחדים. מה יהיה עליהם?!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות