דו”ח אמ”ן ומומחים: מומלץ לחזור לעטות מסכות בחללים סגורים

מקדם ההדבקה כרגע משקף התפרצות אמיתית בתחלואה בתוך המדינה • במרכז המידע והידע למלחמה בקורונה מדגישים: לא ניתן לדעת אם ההתפרצות תימשך לאורך זמן, אך "יש לבצע פעולות קטיעה משמעותיות" • ביקורת על ההחלטה לבטל את התו הירוק והסגול שעודדו להתחסן
חרדים 10
י"ב תמוז התשפ"א / 22.06.2021 13:19

נתוני הקורונה הגיעו הבוקר (שלישי) לשיאים שלא נראו מאז חודש אפריל: מרכז המידע והידע למלחמה בקורונה באגף המודיעין פרסם היום דו”ח על מצב התחלואה בישראל ובו המלצה לחזור לעטות מסכות.

מי מחמיץ דבר כזה? גם מילגות, גם אפשרות לעבוד וגם תואר יוקרתי

למה זה חשוב? אלה הדברים הכי לא צפויים שקורים לרוחצים בחופי הים

למה ישנם חרדים שמחפשים דווקא יעדים כאלה מוזרים בחו”ל?

במרכז הידע מציינים שהעלייה במקדם ההדבקה מעידה על ‘התפרצות אמיתית’.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, בכפר סבא ובמועצה האזורית דרום השרון פרסמו הנחייה לשוב ולעטות מסכות בבתי הספר ובמסיבות סיום שיערכו באולמות סגורים.

בדו”ח של מרכז המידע והידע נכתב: “מקדם ההדבקה והדבקה מגיעים מחו”ל – מקדם ההדבקה כרגע כולל בתוכו מאומתים מחו”ל וגם מאומתים אשר נדבקו בישראל. בימים האחרונים ישנה עלייה במאומתים בעיקר לאור מספר אירועי התפרצות בארץ ולכן מקדם ההדבקה כרגע משקף התפרצות אמיתית בתחלואה בתוך המדינה”.

בהמשך ההודעה נאמר: “עם זאת, לאור רמות החיסוניות הגבוהות בישראל, בשלב זה עוד לא ניתן לומר כי ההתפרצות תימשך לאורך זמן, אך לאור מספר המאומתים שממשיך לעלות יש לבצע פעולות קטיעה משמעותיות כדי להצליח להשתלט על ההתפרצות – כולל לשקול החזרת חלק מהתקנות (מסכות בתור התחלה)”.

בדו”ח מצוין עוד כי  “אם ייראה כי מקדם ההדבקה ממשיך לעבור את הערך 1 למשך מספר ימים נוספים, הדבר יעיד על התפרצות מחודשת של המגפה, אך נדרש מעקב מתמשך לטובת כך”.

בחדשות 12 דווח, כי מחר צפוי להתכנס קבינט המומחים על מנת לגבש המלצות למשרד הבריאות כיצד לצמצם את התחלואה המתפרצת.

חלק מהמומחים טוענים כי המצב מצריך נקיטת צעדים. “לדעתי צריך להוציא המלצה לעטיית מסיכות באירועים המוניים בחללים סגורים ובייחוד במקומות בהם ישנן אוכלוסיות לא מחוסנות כמו ילדים ומתבגרים”, אמר אחד המומחים לחדשות 12. “כמו כן צריך לחזור ולהדגיש לציבור את הצורך שלא להגיע לעבודה או ללימודים במקרה שסובלים מתסמינים. לחזור ולאוורר חללים סגורים ולעשות מאמץ מיוחד להשלמת החיסונים בכל קבוצות הגיל שמותר לחסן בהם באזורים בהן נרשמו התפרצויות”.

בחדשות 12 דווח עוד, כי לנוכח הזינוק בנתוני התחלואה, בקרב המומחים המייעצים לקבינט הקורונה יש מי שמותח ביקורת על ההחלטה לבטל את התו הירוק והסגול שעודדו את הישראלים להתחסן ודרשו מבעלי העסקים להקפיד על כללי זהירות לטובת צמצום ההדבקה בנגיף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות