העיקר שהחרדים יישארו מנותקים: כך אריה דרעי מנע אינטרנט מהיר

אריה דרעי סירב, בתפקידו כשר הפנים, לחתום על תקנה שהופכת את הסיבים האופטיים לחלק מהתשתית הבסיסית של בניינים חדשים - כפי שיש תשתית חשמל ומים לכל בית • הסיבה? "מניעת פגיעה ברגשות ציבור אשר על פי השקפתו מתנגד לחלוטין לכל שימוש באינטרנט"
חרדים 10
י"ב תמוז התשפ"א / 22.06.2021 15:55

יו”ר מפלגת ש”ס, ח”כ אריה דרעי, מנע כשר פנים אינטרנט מהיר מאלפי בתים?

לפי דיווח של עיתונאי גל”צ יובל שגב, במשך עשרה חודשים סירב דרעי לחתום על תקנה שהופכת את הסיבים האופטיים לחלק מהתשתית הבסיסית של בניינים חדשים, כפי שיש תשתית חשמל ומים לכל בית.

לפי הדיווח, למרות שמשרד התקשורת לחץ לאשר את התקנה, שר הפנים החליט שהוא לא חותם.

התוצאה: כל הבניינים החדשים שנבנו בתקופה זו, בכל ערי ישראל,  נבנו בלי תקן לסיבים אופטיים.

המטרה של דרעי היתה למנוע גישה לאינטרנט מהיר מהציבור החרדי.

לבסוף, ימים ספורים לפני סוף הקדנציה, דרעי ניאות לחתום אבל רק בתנאי שהתקנה תכלול החרגה המשאירה את הסמכות בידי רשות הרישוי המקצועית בעיר להחליט האם יותקנו סיבים ברשות המקומית, כך שראשי ערים חרדיות יוכלו למנוע את ההתקנה.

תגובת דרעי כפי שנמסרה לגלי צה”ל: “אכן, לפני מספר חודשים הוגשה לשר בקשה לחתום על תקנות המחייבות התקנת תשתית לסיבים אופטיים בפרויקטי בינוי חדשים ובכך לאפשר, בין השאר חיבור מהיר לאינטרנט ישירות לבתים בפרויקטים אלו.

“התקנות נבחנו מול כלל הגורמים המקצועיים במינהל תכנון, ומול הלשכה המשפטית במשרד הפנים. בין שאר הנושאים שנבחנו, ביקש השר לשים את הדעת על מניעת פגיעה ברגשות ציבור אשר על פי השקפתו מתנגד לחלוטין לכל שימוש באינטרנט ובוודאי להתקנת תשתית המאפשרת חיבור ישיר של אינטרנט לביתו.

“לאחר בחינת הנושא לעומק ובתאום עם משרד המשפטים ומשרד התקשורת סוכם כי רשות הרישוי המקצועית בעיר (לא יו”ר הרשות המקומית) תוכל להעניק פטור ליזמים להתקנת התשתית בבניינים אשר יוכח כי רוב הדירים בבניין מתנגדים לחיבור אינטרנט לביתם.

“עם הטמעת השינויים שסוכמו חתם השר דרעי על התקנות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה כמו שחבר כנסת חרדי יפעל למניעה של הקמת בתי כנסת חדשים
    22/06/2021 17:56
    שמעון
  1. אם דרעי לא רוצה אינטרנט שלא יתחבר ואבל למנוע מאילו שכן רוצים זו שחיתות
    ועל שחיתות משלמים בכסא עכשיו דרעי באופוזיציה

  2. יהודי חושב
    23/06/2021 02:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אני חושב שאפשר לסמוך עליו שהוא לא עשה את זה סתם הכותרת הזאת לא נראית לי