סקר בדק: כמה הורים במגזר החרדי ימהרו לחסן את הילדים בני ה-15-12?

הסקר בדק גם את הסיבות לחשש מפני חיסון בני הנוער בקרב ההורים שהשיבו כי הם חושבים או בטוחים שלא יחסנו את ילדיהם • לפי סקר, ההיענות הנמוכה ביותר היא בקרב הערבים והחרדים
תמי גיל
ט"ז סיון התשפ"א / 27.05.2021 11:02

לקראת חיסון בני ה-12 עד 15: מסקר שפורסם ברשת ב’ ובדק באילו מגזרים ימהרו לחסן את הנערים ובאילו לא  עולה כי ההיענות הנמוכה ביותר צפויה להיות במגזר החרדי, שבו רק כ-38% מההורים בטוחים שיחסנו את ילדיהם.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? הלילה בחצות הכספת נפתחת

במגזר הערבי – 39% מההורים השיבו כי הם בטוחים שיחסנו את ילדיהם. במגזר הכללי, שבו צפויה על פי הסקר ההיענות הגבוהה ביותר – 49% מההורים אמרו כי יחסנו את ילדיהם.

בעוד שבמגזר הכללי ובמגזר החרדי שיעור ההורים שהצהירו כי הם בטוחים שלא יחסנו את ילדיהם עומד על 14-13% (בהתאמה), במגזר הערבי שיעור ההורים שהצהירו כך עומד על 3% בלבד.

הסקר, שערך צוות חוקרים בהובלת מלי קושא, האחות הראשית במאוחדת ומנהלת אגף הסיעוד, בדק גם את הסיבות לחשש מפני חיסון בני הנוער בקרב ההורים שהשיבו כי הם חושבים או בטוחים שלא יחסנו את ילדיהם.

בקרב המשיבים מהמגזר הכללי והחרדי עלה, כי הסיבה המרכזית היא חשש מפני פגיעה עתידית בבריאות הילדים בעקבות החיסון.

בקרב המשיבים מהמגזר הערבי עולה, כי הסיבה העיקרית לבחירה שלא לחסן היא הרצון שילדיהם לא יהיו הראשונים לעשות זאת.

על פי תוצאות הסקר, מידע על הסכנות האפשריות של תחלואת קורונה בילדים והימנעות מחיסון לא יסייע לשכנע את ההורים במגזר החרדי והכללי, אך כן יוכל לסייע לשכנע את ההורים מהמגזר הערבי.

לעומת זאת, מחקרים על בטיחות החיסון יוכלו לסייע לשכנע את ההורים מכל המגזרים ובעיקר מהמגזר הכללי.

משרד הבריאות נערך להרחבת מבצע החיסונים הישראלי לגילאי 12-16. מטעם המשרד נמסר כי המנכ”ל פרופסור חזי לוי מקיים דיונים בנושא בהשתתפות גורמי המקצוע הרלוונטים, ואלה יגישו את המלצותיהם בנושא למשרד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות