כפר חוסאן: בן 40 מביתר נפצע בינוני מבקבוק תבערה

נהג רכב מביתר עלית נפצע במוצאי-שבת באורח בינוני מיידוי אבנים ובקבוק תבערה שהשליכו על רכבו פורעים רעולי פנים בכניסה לכפר חוסאן • שרגא הופמן, סמנכ"ל איחוד הצלה: "הנהג נכנס בכדי לקנות בחנות שבמקום" • ראש העיר ביתר לתושבים: להקפיד על קיום צו האלוף, האוסר כל כניסה לכפר חוסאן
אליעזר היון
כ"א אב התשע"ד / 16.08.2014 22:26

נהג רכב מהעיר ביתר עלית, כבן 40, נפצע במוצאי שבת באורח בינוני מיידוי אבנים ובקבוק תבערה שנזרקו לעבר רכבו בכניסה לכפר חוסאן, הממוקם בסמוך לעיר החרדית.

לפי הדיווחים של ארגוני ההצלה, הנהג נכנס אל הכפר, בניגוד להוראות צה”ל, כדי לרכוש סיגריות בחנות מקומית.

חובשים מתנדבים של איחוד הצלה מסניף ביתר העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, ולאחר מכן הוא פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים ‘הדסה עין כרם’, כשמצבו מוגדר קל עד בינוני.

שרגא הופמן, סמנכ”ל איחוד הצלה: “כשהגעתי, יחד עם חובשים נוספים לזירה, הענקנו טיפול רפואי לנהג הרכב, שנחבל מפגיעת האבנים ומכוויות מבקבוק התבערה. לפי הדיווח הנהג, תושב ביתר עילית, הגיע למקום בכדי לקנות בחנות שבמקום והותקף בידי מספר צעירים ערבים.

“כוחות גדולים של צה”ל במקום פתחו בסריקות לאיתורם”.

על פי אחד מעדי הראייה במקום, סובל הפצוע מכוויות בדרגה בינונית בגפיו. בנוסף נפצע האיש מאבן שפגעה בראשו. 

מארגון ‘הצלה יהודה ושומרון’ נמסר: “מספר אזרחים מביתר נכנסו אל כפר חוסאן במטרה לרכוש סיגריות במקום. הקבוצה הותקפה על ידי פורעים ערבים רעולי פנים, שיידו לעברם בקבוקי תבערה ואבנים”.

ראש העיר ביתר עלית, מאיר רובינשטיין, קרא הערב לתושבים להקפיד על קיום צו האלוף, האוסר כל כניסה לכפר חוסאן. מח”ט הגזרה אמר לראש העיר: “אנחנו שומרים בכוחות מתוגברים על צירי נסיעה בטוחים, חבל שאנשים מסכנים את עצמם בכניסה לכפר”.

כביש הטירור

כביש עוקף חוסאן בדרך לביתר עלית הפך בחודשים האחרונים לכביש טרור: יידוי אבנים ובקבוקי תבערה היו לדבר שבשגרה, ובחודש האחרון נפצעו בו אשה ותינוק.

לא מכבר החליטו תושבי העיר למחות על מצב הביטחון הרעוע כדבריהם, והפגינו כנגד אזלת היד של רשויות הביטחון. “לא יתכן שהצבא לא ימגר את התופעה. איבדנו את הביטחון האישי”, אמרו המפגינים, תוך שהם מזכירים את מס השמירה המשולם על ידם מידי חודש לקופת המועצה, כשהם דורשים את טיפולה הנחוש בתופעות המסוכנות.

התושבים ציינו כי לפני כעשר שנים, כאשר תופעות יידוי האבנים היו חלק מהיום-יום בכניסה לעיר, הקים ראש העיר דאז חמ”ל בכניסה, לאות מחאה – ועד למיגור התופעה. “ההפגנות יימשכו ואף יוגברו עד שייפסק כליל יידוי האבנים”, מבטיחים המארגנים.

ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין קיים שיחה עם מח”ט גוש עציון אל”מ ימין עמית שהודיע כי יוסיף פלוגת חיילים לאבטחת הציר, וכי “כוחות הצבא יפעלו בנחרצות למיגור התופעה והשבת השקט והביטחון על כנו”.

בעקבות האירוע האחרון, פרסמו עיריית ביתר ומשטרת ישראל את ההודעה שפורסמה בעבר, המזהירה את תושבי העיר שלא להיכנס לכפר חוסאן. מלבד החשש הבטחוני, קיים גם צו אלוף האוסר על כניסת אזרחים ישראלים לכפר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות