משבר בשיחות? משעל מתעקש: לא נוותר על נמל ימי ושדה תעופה

"המלחמה היא לא בחירה שלנו, זו תוקפנות ישראלית אנו הגנו על עצמנו" • גורם מדיני בכיר: "הסיכוי להשיג הסכם ארוך טווח בנושא רצועת עזה עד ליום שני בערב, הינו קלוש ביותר" • אלוף פיקוד הדרום לשעבר: הדרג המדיני לא טיפל בזמן באיום המנהרות
אליעזר היון
כ"א אב התשע"ד / 16.08.2014 21:11

בראיון שהעניק משעל באנגלית לרשת הטלויזיה אל-גזירה הבהיר מנהיג חמאס כי הארגון לא יתפשר על דרישתו לנמל ימי ולשדה תעופה.

“המלחמה היא לא בחירה שלנו, זו תוקפנות ישראלית””, טען משעל. “אנו הגנו על עצמנו. האחריות על שפיכות הדמים היא של כוחות הכיבוש, שהשמידו שכונות, בתי חולים, בתי ספר, מסגדים ותשתיות חשמל ומים”.

משעל הוסיף כי “על הקהילה הבינלאומית לשפוט את ישראל על פשעיה. לישראל יש עוצמה צבאית חזקה פי מיליון משלנו. הם הרגו ילדים ונשים, ואילו אנחנו הרגנו חיילים שפלשו לעזה. זה ההבדל בערכים בינינו לבינם”.

גורם מדיני בכיר שהתראיין לחדשות וואלה כי הסיכוי להשיג הסכם ארוך טווח בנושא רצועת עזה עד ליום שני בערב, מועד פקיעת הפסקת האש, הינו קלוש ביותר.

עוד אמר הגורם המדיני הבכיר כי מאז תחילת המגעים בקהיר, ישראל שוקלת אפשרות חלופית של סיום המבצע ב”הסדרה חד-צדדית”, שבמסגרתה תעניק ישראל לפלסטינים הקלות במעברים ובתחום הדיג אך לא תחתום על הסכם עם חמאס. במצב כזה, לישראל תהיה לגיטימציה בינלאומית, אך יישמר חופש פעולה מלא לצה”ל מול כל פעולה של חמאס.

 מלחמה מוקדמת במנהרות

בתוך כך התראיין האלוף במילואים יום טוב סמיה שכיהן בעבר כאלוף פיקוד הדרום, לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ ומתח ביקורת חריפה על הדרג המדיני סביב סוגיית המנהרות. “כשיש איום שנחשב כמהותי כמו המנהרות, על הדרג המדיני לשקול ולאשר לצה”ל לבצע טיפול שוטף במנהרות גם אם הוא חוצה גבול בשגרה. בנוסף היה צורך גם בקבלת החלטה – מהו המועד הסופי הבלתי נסבל מבחינת צה”ל וישראל שלאחריו לא יוכלו לקבל את האיום בשטחה של המדינה”.

יחד עם זאת הבהיר האלוף כי חמאס ספג מכה אנושה במבצע ‘צוק איתן’ והשלכותיה עוד יתבררו בעתיד: “הציבור בישראל עדיין לא מודע לחלוטין לפגיעה שחמאס חטף במבצע הזה, חמאס הגיע למצב שאין לו מה להפסיד והוא מתחנן להפסקת אש, וכי הוא מסכים להסדרים שהוא לא היה מסכים להם בעבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות