מה גרם לעיריית תל-אביב לדרוש שהעיר תהיה סגורה בשבת?

עיריית תל אביב הגישה בקשה לבית המשפט להוציא צווי סגירה למרכולים שנפתחו בשבת בניגוד לחוק, לאחר שהואשמה בביזיון בית משפט • בעלי הרשתות: "זה אומר שהשבת נראה את תל-אביב סגורה"
נחמן וייס
י"ז אב התשע"ד / 13.08.2014 14:04

מאבק השבת בתל-אביב: עיריית תל-אביב הגישה היום (רביעי) בקשה לבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב, להוציא צווי סגירה לחנויות ובתי עסק שהיו פתוחים בשבתות האחרונות, ובראשם לבעלי הרשתות הגדולות – והם זומנו לדיון שנקבע למחר בבוקר.

בבקשה, עליה מדווח אתר ‘דה מרקר’, מפורטים המועדים שבהם חילקה העירייה קנסות למרכולים שפתחו בשבת, ומבקשת להוציא צו שיורה להם להימנע לאלתר מפתיחת המרכולים בשבת.

הפניה של עיריית תל אביב אל בית המשפט באה בעקבות תביעה שהגישו לפני כשבוע התאחדות הסוחרים הקטנים ובעלי המכולות בתל אביב לבית המשפט המחוזי, בה טענו כי עיריית תל אביב מבזה את בית המשפט, ומפירה את פסק הדין של בג”ץ, לאחר שפקחי העירייה לא חילקו קנסות לעסקים שפתחו בשבת, בטענה – אותה הגדירו בעלי המרכולים “מגוחכת” – כי בשל המצב הבטחוני ראוי להתמקד בעניינים אחרים.

קובי כהן, מנכ”ל סופר יודה, מהרשתות הפתוחות בשבת, אמר לכתב אתר ‘דה מרקר’: “זה אומר שהשבת נראה את תל-אביב סגורה, אף אחד לא ייקח סיכון ויפתח את המינימרקט או את הפיצוציה כשזה המצב”.

לדברי כהן, הוא קיבל שני קנסות על פתיחת סניפים בשבת – האחד לפני יותר מחודש, מיד לאחר ששר הפנים גדעון סער פסל את חוק העזר של העירייה שהתיר פתיחת מרכולים בשבת, והקנס השני הגיע בשבת האחרונה. “עיריית תל-אביב מיהרה לחלק שוב קנסות השבת, כי מטה המכולות הגיש תביעה על ביזיון בית המשפט”.

בראשית השבוע, אישרה מועצת העיר תל אביב, חוק עזר עירוני מתוקן, אחרי שהחוק הקודם נפסל על-ידי שר הפנים ובג”ץ. לפיו החוק החדש נקבעה מכסת היתרים של 165 מרכולים שיקבלו היתר מיוחד לעבוד בשבת, בכפוף לתנאים ובחלוקה של רובעים.

כעת נותר להמתין להחלטת שר הפנים, שאמור בתוך 60 יום להודיע אם הוא מאשר או פוסל את החוק החדש.

מעיריית תל אביב נמסר ל’דה מרקר’: “לאור פסיקת בית המשפט ואי אישור החוק שהציעה עיריית תל אביב יפו על ידי שר הפנים, אין מנוס מנקיטת ההליכים. השבוע אישרה מועצת העיר הצעה נוספת להסדרת שירותי המרכולים בשבת, אנו מקווים שהיא תאושר בקרוב”.

ממטה המאבק של העסקים הקטנים והמכולות נמסר בתגובה: “הנושא הוא לא השבת אלא הזכות ליום מנוחה. העסקים הקטנים מזכירים לעיריית ת”א ולבעלי ההון שמאחורי חוקי המנוחה עומדים אנשים ומשפחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    או הכל או כלום
    13/08/2014 17:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם הם מתירים לחלק מהחנויות לפתוח, שיתנו לכולם, ואם הם שומרים על השבת, אז לאף אחד. מה הרעיון של חצי? שומרים שבת או לא?