מחקר חדש ב’איכילוב’: הנוגדנים עוברים בחלב אם של נשים מחוסנות

מחקר משותף של אוניברסיטת תל אביב ובית החולים איכילוב חשף: נתונים מעודדים מראים שמתן חיסון לקורונה לנשים מניקות מעודד יצירת נוגדנים חשובים בחלב האם - שעשויים לתרום להגנה על התינוק היונק
תמי גיל
כ"ה אדר התשפ"א / 09.03.2021 12:41

מחקר חדש של אוניברסיטת תל אביב והמרכז הרפואי איכילוב בתל אביב קובע, כי מתן חיסון לקורונה לנשים מניקות מעודד יצירת נוגדנים חשובים בחלב האם שעשויים לתרום להגנה על התינוק היונק.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

צוות החוקרים באוניברסיטת תל אביב כלל את ד”ר יריב ויין והדוקטורנטית איה קיגל מבית הספר למחקר ביו-רפואי ולחקר הסרטן ע”ש שמוניס, הפקולטה למדעי החיים. צוות החוקרים באיכילוב פעל בהובלת ד”ר מיכל רוזנברג פרידמן ופרופ’ אריאל מני.

לדברי החוקרים, מטרת המחקר הייתה לקבוע אם החיסון לקורונה של חברת ‘פייזר’ יעיל ביצירת נוגדנים בחלב האם ומה האיכויות של הנוגדנים הללו – כלומר האם הם בעלי יכולת נטרול של הנגיף.

המחקר נערך בחודשים ינואר- פברואר, בסמוך להגעת החיסונים לישראל. המחקר כלל 10 נשים מניקות. המתנדבות קיבלו חיסון קורונה בשתי מנות בהפרש של 21 ימים ונבדקו רמות הנוגדנים בדם ובחלב ב-4 נקודות זמן לאחר החיסון.

מהמחקר עולה, כי העלייה ברמות הנוגדנים הספציפיים לחיסון מסונכרנת היטב בין הדם לחלב. העלייה המשמעותית בדם ובחלב מתרחשת 14 יום לאחר המנה הראשונה, וממשיכה לעלות 7 ימים לאחר המנה השנייה.

החוקרים מצאו גם כי הנוגדנים המתפתחים בחלב הם בעלי יכולת נטרול, בעלי יכולת לחסום את קישור הנגיף לקולטן על גבי התא המאחסן וחשובים למניעת תחלואה.

ד”ר ויין אמר: ”הנתונים המעודדים מראים שמתן חיסון לקורונה לנשים מניקות מעודד יצירת נוגדנים חשובים בחלב האם שעשויים לתרום להגנה על התינוק היונק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות