בחירות חשובות מתפילה? להדריך מזכירי קלפי מותר גם 20 בחדר

בעוד שבבתי כנסת חל עד כה איסור תפילת יותר מ-5 איש בחדר, לוועדת הבחירות ניתנה פרוטקציה: הכשרות למזכירי קלפי ומפקחים לעד 20 איש - במשך 3 וחצי שעות • ועדת הבחירות: ההגבלות שאסרו התקהלות, אינן חלות עלינו. המחוקק הכיר בכך שלא ניתן לבצע בחירות בכפוף להן
ישראל יוספי
ט' אדר התשפ"א / 21.02.2021 02:12

פרסום ראשון: בשבוע האחרון נערכו מספר הדרכות לתפקיד מזכירי קלפי לקראת הבחירות לכנסת ה-24.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

אולם, למרות שבבתי כנסת – כמו גם בכל מקום אחר – חל האיסור על התקהלות של יותר מ-5 במקום סגור, לוועדת הבחירות ניתן היתר לקיים הכשרות של עד 20 איש תחת קורת גג אחת.

“באחד המקומות שהייתי בהם שהו 17 אנשים בחדר קטן, כאשר ההדרכה ארכה כ-3 וחצי שעות”, מספר לחרדים 10 אחד המשתתפים.

הוא הוסיף: “אני לא מבין את זה. אפילו בשבת ‘זכור’, לאחר אישור מיוחד, הותר להתקהל רק 10 אנשים במבנה סגור ו-20 בשטח פתוח – ופה מאפשרים עד 20. אני מבין שקשה להעביר הדרכות ל-5 אנשים, אבל גם אי אפשר לעשות מניין עם 5 אנשים. למה הממשלה חושבת שבחירות יותר חשוב מתפילה וקריאה בתורה?”

תגובת דובר ועדת הבחירות המרכזית לחרדים 10:

“ועדת הבחירות המרכזית עסוקה בימים אלו בהכשרת אלפי בעלי תפקידים למימוש מיטבי של יום הבחירות לכנסת ה-24.

השנה, בצל משבר הקורונה, האתגר בהסמכת בעלי התפקידים גדול ומכופל. מחד, הכשרת כמות כפולה של מזכירים, וכן מפקחי טוהר הבחירות, ומאידך הסמכה בצל ההגבלות המחייבות.

ההגבלות הקובעות כי אסורה התקהלות של יותר מ-5 אנשים במקום סגור, אינן חלות על פעילות ועדת הבחירות המרכזית. בהתאם לסעיף 44(ב) לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש”ף-2020, הוראותיו וההגבלות לפיו לא חלות, בין היתר, על מקומות בהם מבצעת ועדת הבחירות את פעילותה.

במקום ההגבלות האלו, שהמחוקק הכיר בכך שלא ניתן לבצע בחירות בכפוף להן, נקבעו הנחיות מיוחדות לוועדת הבחירות המרכזית, לאחר הליך היוועצות עם משרד הבריאות.

ועדת הבחירות המרכזית פועלת בהתאם להנחיות אלו.

לעניין הדרכות נקבע כי ההדרכות יהיו בכיתות גדולות מאוד, שבדרך כלל מכילות מאות מודרכים, ויהיו בקבוצות מצומצמות של לא יותר מ-20 איש, שכולם עוטים מסיכות, שומרים על מרחק סביר ומחטאים ידיים בג’ל חיטוי.

בהמשך לפנייתך מצאנו שהכיתה הקטנה ביותר שנשכרה בוועדות האזוריות המנויות בפנייתך היא בגודל 50 מטרים רבועים, ורובם גדול בהרבה. כדי לעמוד במגבלות אלו, תערוך הוועדה יותר מ-4,000 הדרכות בנות 3 וחצי שעות, ברחבי הארץ – במקום פחות מ-1,000 שנערכו בבחירות קודמות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די להשוואות המטופשות האלו!
    21/02/2021 15:26
    שלום
  1. בהחלט יש קביעות שהן איפה ואיפה, אבל לא צריך להגזים עם זה ולחפש גם כשזה לא קיים
    ברור לכולם שבתי כנסת ותפילות זה שלוש פעמים ביום לפחות ובתי כנסת יש בכל הארץ ב”ה.
    ועדת הבחירות זה הרבה פחות אנשים, בתדירות יותר נמוכה, ובכמות פחותה בהרבה,
    זה לא עניין של חשוב יותר או פחות, אז די עם השטויות