בגלל המוטציה I במשרד הבריאות מעריכים: סגר רביעי בעוד חודשיים

במידה שאכן יהיה סגר רביעי אחרי פורים, עלולה להיות לכך השפעה על הבחירות • לראשונה - 4 שבועות וחצי לאחר תחילת מבצע החיסונים - רואים בישראל השפעה של החיסונים לקורונה
חרדים 10
ז' שבט התשפ"א / 20.01.2021 01:26

רק אמש (שלישי) אישרה הממשלה את הארכת הסגר השלישי בעשרה ימים, ועל אף שהובטח כמה פעמים כי יהיה זה הסגר האחרון – פורום המומחים שמייעץ לממונה הקורנה פרופסור נחמן אש מעריך: אם לא תהיה יציאה מהסגר באופן איטי והדרגתי, עלולים להגיע לסגר רביעי בחודש מרץ, חודש הבחירות.

חושב על קריירה טובה ופרנסה מכובדת? כאן פותחים לך את הדלת

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, פרופ’ אש הציג בפני השרים נתונים לפיהם ההערכה היא שבשבועות הקרובים הזן הבריטי יהיה הזן הדומיננטי בישראל, מה שעלול לגרום להתפשטות יתר של הנגיף ולגל תחלואה נוסף.

כדי לא להגיע למצב כזה, היציאה מן הסגר הנוכחי צריכה להיות איטית.

במידה שאכן יהיה סגר רביעי אחרי פורים, עלולה להיות לכך השפעה על הבחירות – וועדת הבחירות תצטרך לדון עם משרד הבריאות בהחרגות מהסגר.

גורם בוועדת הבחירות אמר ל’כאן חדשות’: אם הממשלה לא תחריג את כל עובדינו מהסגר – לא נוכל לקיים בחירות. הממשלה תצטרך להתיר יציאה מהבית להצבעה והפעלת תחבורה ציבורית.

השבוע הקרוב יהיה שבוע קריטי מבחינת נתוני התחלואה: לראשונה – 4 שבועות וחצי לאחר תחילת מבצע החיסונים – רואים בישראל השפעה של החיסונים לקורונה. בכירים במערכת הבריאות אומרים, כי יש ירידה בקצב הגידול במספר החולים במצב קשה שמעל גיל 60, אל מול התחזית לגידול במספרם.

לדברי הבכירים, הירידה אינה נובעת מהסגר, כיוון שהצפי לגידול במספר החולים המבוגרים במצב קשה ניתן ביחס למספר המאומתים החדשים, ולכן מדובר בתוצאה של השפעת החיסונים.

במקביל, מציינים במערכת הבריאות כי הממצאים הללו מעידים אמנם על יעילות החיסון בהורדת תחלואה קשה, אך עדיין אין בכך כדי להעיד על השפעת החיסונים על הורדת שיעור הנדבקים והחולים בקורונה בישראל באופן כללי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות