נדיר: כך חיברה הקרונה בין צעירים מהציונות הדתית לחרדים • צפו

מפגשים נדירים מתרחשים במלונית הקורונה בירושלים: בחורים ממרכז הרב ומישיבות חרדיות לומדים, שרים - ואפילו מתווכחים יחד בפאנל מיוחד • לצפייה: הפאנל המלא
יוסף גרינבוים
א' שבט התשפ"א / 14.01.2021 18:26

במלונית קורונה ‘גרנד קורט’ בירושלים התקיים אמש (רביעי) פאנל אידיאולוגי בלתי צפוי בין בחורי ישיבות חרדיות וצעירים מהציונות הדתית – שהתכנסו לדבר על הכל: גיוס לצה”ל, אקטיביות בסוגית ההתיישבות בארץ ישראל, יחס לנשים ושלל נושאים שיצרו את ההבדל בין המגזרים.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

רשימת הנושאים בהם התקיימו הוויכוחים הפומביים:

תורה ועבודה – פוניבז vs ניר, ארץ ישראל- אורחות vs מרכז, טכנולוגיה – צפת vs מאור התורה, סיגריות – מיר vs באר התורה, אמונה פשוטה או חקירה – יד אהרון vs טלסטון, יחס לחילונים – מרכז vs שערי שמועות, מדינת ישראל- מרכז vs פוניבז’.

אלחנן, חרדי מישיבת קרית מלאכי, שלא רצה להזדהות בשמו המלא אמר: “לא נוכל להגיע לקו אחיד בדיון של כמה שעות, אבל לפחות שמענו את הצד השני והבנו אותו”.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

אורי וולף מהציונית הדתית מיוזמי האירוע החריג אמר: “היה אירוע מאוד מיוחד ומרומם שלא קורה סתם ככה. תלמידי ישיבה פשוטים דנו בסוגיות כבדות משקל בצורה מכבדת מתוך כבוד, הערכה ורצון להבין את הצד השני. אני מאוד נהנתי לראות ולהבין מה הצד השני חושב”.

האירוע התקיים ביוזמת ארבעה חברי תנועת הנוער אריאל, השוהים יחד במלונית קורונה.

דביר עמיאור, מזכ”ל התנועה אמר: “אחדות בין בתי המדרש השונים במלוניות הקורונה היא דבר מרגש, נפלא וחשוב מאין כמותו. הוא גורם לנו לזכור שאנשים אחים אנחנו ולומדים את אותה התורה. הערב הזה הוא צעד משמעותי וחריג שמצמצם את הבורות ותורם ליתר הבנה בתקווה שיוביל לרוח טובה ושיתוף פעולה נרחב גם בהמשך בין המגזרים.”

לצפייה בפאנל המלא:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם בחורי ישיבות דתיים לאומיים ראויים להיקרא בחורי ישיבות.
    15/01/2021 08:45
    בחור ישיבה בישיבה קדושה דת"ל
  1. אתם נמנעים מלקרוא לדתיים לאומיים “בחורי ישיבות” ורק קוראים להם צעירים. אבל זה לא נכון ומביש ביותר, גם ישיבות ציוניות הן ישיבות קדושות, וגם הלומדים בהם ראויים לתואר “בחורי ישיבות” תלמידי חכמים.