“מודל עולמי לחיסון יעיל”: בעולם מתלהבים אחרי המתחסן המיליון בישראל

בתקשורת העולמית מתפעלים ממבצע החיסון בישראל: "העולם מסתכל כרגע על ישראל ולומד ממנה, לאחר שבמבצע החיסון השאפתני שלה הצליחה כבר לחסן יותר מ-10% מאוכלוסייתה" • ביזיון בצרפת: רק 100 אנשים חוסנו בשלושה ימים
חרדים 10
י"ח טבת התשפ"א / 02.01.2021 19:38

לאחר ההודעה על המתחסן המיליון בישראל: התקשורת העולמית מתפעלת מההצלחה הישראלית במבצע החיסון לקורונה ‘לתת כתף’.

 

לפי דיווח של אורי רודריגז-גרסיא ב’ישראל היום’, בתקשורת העולמית הבליטו את העובדה שישראל מובילה בפער עצום על כל מדינות העולם בחיסון לפי נפש –  זאת בהשוואה לתוצאות העגומות של מבצע החיסון העולמי עד כה.

ישראל ניצבת בראש הטבלה העולמית לחיסונים לפי נפש.  את הטבלה סוגרת צרפת, שחיסנה פחות מ-100 אנשים בשלושה ימים, מאז החלו במדינה לחסן בסוף דצמבר. לשם השוואה, גרמניה חיסנה יותר מ-130,000 חיסונים באותו פרק זמן.

למה קצב החיסון באירופה כה איטי?

ראשית, לאיחוד האירופי לקח יותר זמן מבריטניה ומארה”ב לאשר את כל החיסונים. סוכנות התרופות האירופית, הרגולטור של 27 המדינות החברות באיחוד האירופי, נתנה את האישור לחיסון של פייזר ב-21 בדצמבר, לאחר שאושר כבר ב-2 בדצמבר בבריטניה וב-11 בדצמבר בארה”ב.

בצרפת, מתווסף לנתון זה הספקנות באוכלוסייה בנוגע לחיסון. לפי סקר שנערך באחרונה, רק 40% מתושבי צרפת אמרו שיהיו מוכנים לקבל את החיסון.

מגזין הטלוויזיה הצרפתי ‘אלה מאטין’ צילם השבוע במרכז החיסונים של קופת חולים הכללית בירושלים, וסיפר לצופיו: “כך מחסנים אלפים ביום, ישראל מנצחת בקרב מול הקורונה”.

בצרפת יש ביקורת גלויה בכלי התקשורת על מבצע החיסון האיטי, והממשלה הודיעה כי השבוע תשיק מבצע חדש.

בגרמניה, מתחו מנהלי חברת BioNTech – שפיתחה ביחד עם פייזר חיסון לקורונה – ביקורת גלויה על התנהלותו של האיחוד האירופי בכל הנוגע להיערכות לחיסון. אגור שאהין, מנהל חברת הביוטכנולוגיה הגרמנית BioNTech, אמר לעיתון דר שפיגל” כי “תהליך ההזמנה באירופה לא עבר מהר וחלק כמו במדינות אחרות”.

גם כלי התקשורת בגרמניה מהללים את ישראל על הצלחתה במבצע החיסונים. המגזין sueddeutsche פרסם במאמר תחת הכותרת “ישראל מחסנת במהירות שיא” את ה’שיטה’ המקומית שמוכיחה הצלחה במבצע החיסונים: “ישראל התחילה לחסן בשיא המהירות – ואז הגבירה את הקצב”.

במגזין הוסיפו: “כמדינה עם שטח קטן ואוכלוסייה הניתנת לניהול, ישראל מסתמנת כמי שתצא ראשונה בעולם מהמגפה. היא ככל הנראה תהפוך למודל עולמי לחיסון יעיל”.

בהודו מחכים להתחלת מבצע החיסון בשבועות הקרובים. במדינה הענק החליטו להשתמש בחיסון של אסטרהזניקה, בשל הלוגיסטיקה הפחות מסובכת בהובלתו ואחסנתו, שלא כמו החיסון של פייזר – הדורש קירור מיוחד.

העיתון ‘הינדוסטן טיימס’, אחד הגדולים במדינה, פרסם בסוף השבוע מאמר על החיסונים בעולם, וקבע: “העולם מסתכל כרגע על ישראל ולומד ממנה, לאחר שבמבצע החיסון השאפתני שלה הצליחה כבר לחסן יותר מ-10% מאוכלוסייתה”.

“אנחנו שוברים את כל השיאים”

אתמול, לצד המחוסן המיליון בישראל ג׳אברין מוחמד, בן 66, תושב אום אל פחם – אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: “התרגשות גדולה, ג’אברין הוא המחוסן המיליון במדינת ישראל. אנחנו שוברים את כל השיאים, הבאנו מיליוני חיסונים למדינת ישראל, הקדמנו את כל העולם ועכשיו אנחנו מקדימים אותם עם קופות החולים המצוינות שלנו. אנחנו זזים קדימה במהירות עצומה כדי לחסן את כלל האוכלוסייה.

“חשוב לי שגם בציבור הערבי במדינת ישראל יתחסנו מהר, זה חשוב משום שמדובר בהצלת חיים ורק כך נוכל לחזור לחיים הנורמליים.

“ברגע שהדבר הזה יגיע למסה קריטית של מתחסנים, נוכל לפתוח את המסחר, החנויות, המסעדות, נוכל גם לטוס לחו”ל, לעשות עסקים ולטייל בכל המדינות שעשינו עימן שלום. שלום שפתח את העולם ומשנה גם את ההיסטוריה שלנו, כחברה ישראלית וכמדינה”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין: “עכשיו, אחרי המתחסן המיליון שנמצא איתנו, אפשר לומר בבטחה שישראל תהיה בעזרת ה’ המדינה המחוסנת הראשונה בעולם. זה הישג אדיר. תוך כמה חודשים נוכל לומר ‘אסטה לה ויסטה” לקורונה ולחזור לשגרה.

“כולנו יחד בצרה הזאת. אין הבדל בין יהודים, ערבים, דתיים וחילוניים. כל עוד לא נצליח להגיע למספרים גדולים של מתחסנים בכל מקום, לא נוכל לצאת לכל המקומות שכל כך חשובים לכולנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות