שוטרים ביקשו לעצור את הרב ברלנד – שהוברח עם קפוצ’ון

כ-20 שוטרים ממשטרת יהונסבורג פרצו אל מתחם בו עמד הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', לערוך חופה - וביקשו לעוצרו • עד ראייה לחרדים10: "הרב הוכנס לאחד החדרים, החליף בגדים, יצא עם קפוצון של נייק - והוברח מהמקום" • חסיד אחד נעצר - ושוחרר • "הרב כבר הרחק משם, במקום מסתור"
יוני גרין
ט"ו אב התשע"ד / 10.08.2014 22:36

דרמה ביוהנסבורג שבדרום אפריקה: שוטרים ואנשי יחידה מובחרת מקומית פרצו למתחם בו נמצא הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ – וביקשו לעוצרו.

הפריצה התרחשה בשעה שהרב ברלנד עמד לערוך חופה לאחד מחסידיו שהגיע מישראל.

עדיין לא ברורה  הסיבה לפשיטה הפתאומית, אולם נראה כי שוב מדובר בעלילה מצד רודפיו.

לפי עדויות המגיעות מיהונסבורג, בשעה שהנוכחים החלו להתפלל תפילת ערבית, פרצו שוטרים ואנשי יחידה מיוחדת של המשטרה המקומית אל המקום וניסו לעצור את הרב, אולם חסידיו הצליחו להבריח אותו מידי השוטרים. אלה הוטעו לחשוב כי אחד האברכים ששהו במקום הוא האיש שהם מבקשים – ועצרו אותו.

החסיד שוחרר כעבור שעה קלה, לאחר שלשוטרים התברר כי האיש הלא נכון בידיהם.

לדברי החסידים, הם הבחינו בשוטרים והכניסו מיד את הרב לחדר צדדי, שם הלבישו אותו החסידים בקפוצ’ון והצליחו להבריח אותו מהמקום.

עד ראייה סיפר לכתב חרדים10: “הייתה קפיצה על הרב בחתונה. איזה 20 שוטרים כושים קפצו לאולם עם רובים ולייזרים. אחד השוטרים תפס את אחד החסידים וזרק אותו על הריצפה. הוא והרב רצו לאחד החדרים, החליפו בגדים, והרב יצא עם קפוצון של נייק. הבגדים והמשקפיים והטלית נשארו במקום, ונלקחו על ידי אחד החסידים”.

אחד החסידים אמר לחרדים10 בסיפוק: “הרב כבר נמצא הרחק משם, ובמקום מסתור. זו הייתה את ההטעיות החזקות ביותר וסוף סוף הטעיה מועילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כיף למשוגעים
    12/08/2014 01:31
    שמשון
  1. עצוב