אמ”ן: לראשונה מתחילת ההקלות בסגר – עלייה בחולים במצב קשה

ב-74 בדיקות סקר בקרב בני ישיבות, לא התגלו מקרים של הדבקה • אדלשטיין: "אי אפשר לפתוח גם וגם וגם. אנחנו לא רוצים להגיע לסגר שלישי, אבל אם נמשיך בדרך הזו – נלך לשם"
תמי גיל
ו' כסלו התשפ"א / 22.11.2020 10:35

מדו”ח אמ”ן שפורסם הבוקר (ראשון), בשבוע האחרון נרשמה עלייה במספר המאושפזים החדשים ובחולים החדשים במצב קשה – לראשונה מזה כחודש וחצי. “המשך ההקלות ללא הקפדה יתרה שתלווה אותן (עטיית מסכות, הקפדה על ריחוק חברתי, אכיפת ההנחיות וכו’) צפוי להאיץ את רמת התחלואה”, נכתב בדו”ח.

סובלים בתקופה האחרונה מדיכאון? יש לכם זכאויות ב’ביטוח הלאומי’

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

עוד עולה מהדו”ח, כי מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ניכר מתאם גבוה בין התמותה העודפת בחודשים האחרונים ביחס לתקופה המקבילה בשנים קודמות, לבין מספר המתים מהקורונה בתקופה זו (כ-2,000 איש).

בנוסף, הדו”ח מגלה כי בבדיקות הסקר שבוצעו בקרב עובדי הוראה, התגלו 33 מאומתים לנגיף מתוך 857 נבדקים, שיעור הדבקה העומד על 3.9%.

ב-74 בדיקות סקר בקרב בני ישיבות, לא התגלו מקרים של הדבקה. בבתי האבות התגלו שני חולים מתוך 440 בדיקות, שיעור חיוביים העומד על 0.5%.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר כי מדינת ישראל מנהלת משא ומתן עם חברות נוספות לרכישות חיסונים לנגיף הקורונה.

“בתחילת השנה יגיעו חיסונים במשלוחים קטנים”

בריאיון שהעניק שר הבריאות לתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’, הוא אמר כי הוא מעולם לא רצה ליצור חוק חיסון חובה: “זאת הייתה השמצה פרועה של מישהו בתקשורת. למיטב ידיעתי, אין אף מדינה דמוקרטית שבה יש חוק כזה. זה לא פוטר אותי מהצורך להביא כמות מספקת של חיסונים עבור כל האזרחים”.

בראיון לתוכנית ‘בוקר טוב ישראל’ בגל”צ, אמר: “לפי התסריט האופטימי – בתחילת השנה הבאה יתחילו להגיע חיסונים במשלוחים קטנים. אם הכל ילך כשורה, נוכל לראות חיסונים המוניים לקראת אמצע 2021”.

בהתייחסות לסיכוי שיוטל סגר שלישי, אמר: “אי אפשר לפתוח גם וגם וגם. אנחנו לא רוצים להגיע לסגר שלישי, אבל אם נמשיך בדרך הזו – נלך לשם”.

בישראל יש כעת 8 ערים “אדומות” ו-22 “כתומות”

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 415 בני אדם אובחנו אתמול כמאומתים לנגיף, זאת מתוך 15,343 בדיקות שבוצעו. בכך, עומד שיעור המאומתים על 2.8%.

מעדכון המשרד עולה גם כי מאז חצות בוצעו 1,630 בדיקות, 57 מתוכן יצאו חיוביות, כך ששיעור המאומתים עומד עד כה על 3.5%.

כיום ישנם בישראל 8,479 חולים פעילים, 534 מהם מאושפזים בבתי חולים. 313 מתוכם נמצאים במצב קשה ו-131 מונשמים.

2,757 בני אדם מתו מהנגיף מאז פרוץ המגיפה בישראל.

מהנתונים עולה גם, כי על סמך המאומתים החדשים, מקדם ההדבקה הכללי עומד על 1.06. על סמך מאושפזים חדשים, מקדם ההדבקה הכללי עומד על 1.11 ועל 1.05 על סמך חולים חדשים במצב קשה.

במגזר הערבי עומד מקדם ההדבקה על 1.06, ועל 0.98 במגזר החרדי. כיום ישנן בישראל שמונה ערים “אדומות” ו-22 “כתומות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות