נסגר התיק נגד השכנה שאמרה למנדלבליט “פרשת משפטים בושה”

פרקליטות מרכז הודיעה לשכנתו של היועץ אביחי מנדלבליט, עורכת הדין שנעצרה ונחקרה במשטרה בעיצומו של יום שבת, כי התיק ייגנז - ולא יוגש נגדה כתב אישום
חיים טוויל
י' חשון התשפ"א / 28.10.2020 16:00

לאחר הפרסום בחדשות 13: פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (רביעי) לשירה, שכנתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שנעצרה ונחקרה בעיצומו של יום השבת, לאחר שקראה לעברו “פרשת משפטים – בושה”, כי התיק נסגר ולא יוגש נגדה כתב אישום.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

בשבוע שעבר פורסם לראשונה בחדשות 13 המקרה: השכנה, שהיא גם עורכת דין, ראתה את מנדלבליט עובר ליד ביתם, בדרכו לבית הכנסת מדי שבת.

באחת הפעמים היועץ עבר על פניהם של השכנה ובעלה ואמר “שבת שלום”, בעלה השיב לו, והיא אמרה לו בזעם “מה אתה אומר לו שבת שלום?”

לדברי בעלה, מנדלבליט שמע את הדברים ונפגע.

כמה שבועות אחר כך שירה שוב פגשה את מנדלבליט בדרך לבית הכנסת, וסיננה לעברו: “פרשת משפטים בושה”.

עם זאת, היא ביקשה להדגיש: “לא התלהמתי, לא צעקתי”.

היא, בעלה והילדים המשיכו לבית הכנסת שלהם, ומנדלבליט לשלו ואז עצרה ניידת משטרה סמוך אליהם, וביקשה לעכב את שירה לחקירה בגין הטרדת עובד ציבור.

“אמרתי להם שאני מצטערת, אך אני לא אחלל שבת ואין לי בעיה לשבת איתם בבית שלי”, סיפרה השכנה.

לטענתה, השוטר דיבר עם מפקד תחנת משטרת פתח תקווה וממנו קיבל את ההוראות הישירות. בהמשך, השוטר השיב לה שאם היא לא תעלה לניידת, הם יאלצו לעצור אותה ולשים עליה אזיקים.

שירה נאלצה לחלל שבת, מוסעת למשטרת פתח תקווה, נחקרת באזהרה וטביעות אצבע נלקחות ממנה.

בתום החקירה נקבע כי שכנתו של היועץ אינה נראית מסוכנת והיא שוחררה. יתרה מזאת, גורם במשטרת פתח תקווה אומר כי המעצרה שלה היה מיותר ולא הייתה באירוע שום עבירה פלילית.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפני הפירסום: “מדובר באירוע ובחקירה מלפני שמונה חודשים. החשודה נחקרה באזהרה ובסיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות