פרופ’ גמזו: הבידוד יקוצר ל-10 ימים • ומה התחלואה האמיתית ביום?

פרויקטור הקורונה פנה לחברה הערבית: "חלאס, לכו להיבדק. בואו נגן על הבית. שתפו איתנו פעולה" • קבע: "800 נדבקים מאומתים ביום לא מייצגים את נתוני התחלואה האמיתיים. המספרים האמיתיים עומדים על כמה אלפים"
תמי גיל
י' חשון התשפ"א / 28.10.2020 15:35

פרויקטור הקורונה, פרופ’ רוני גמזו, הודיע אחר הצהריים (רביעי), בתידרוך לתקשורת,  על החלטתו לקצר את תקופת הבידוד מ-14 ל-10 ימים, בכפוף לביצוע שתי בדיקות קורונה שייצאו שליליות.

תמיד בשמחה: יש טעמים חדשים שלא כדאי לכם להחמיץ

”החלטנו לקצר בידודים ל-10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות, מקבלי ההחלטות יכריעו סופית בעניין”, אמר גמזו.

“יש אור ירוק לקבינט להמשיך בהקלות הבאות, אבל האירוע צריך להתנהל על-ידי זיהוי מגמות ובחינה של אוכלוסיות שונות. המצב מחייב להפעיל תוכנית על כל היישובים הערביים”.

פרויקטור הקורונה התייחס לכך שמספר הבדיקות היומי אינו מספיק, ופנה לחברה הערבית: “חלאס, לכו להיבדק. בואו נגן על הבית. שתפו איתנו פעולה”.

הוא קבע: “800 נדבקים מאומתים ביום לא מייצגים את נתוני התחלואה האמיתיים. המספרים האמיתיים עומדים על כמה אלפים – יש תחלואה חבויה. אנחנו חייבים לאתר אותה כדי לקטוע אותה”.

לדבריו, ירידה בכמות הבדיקות מביאה לעלייה בשיעור הבדיקות החיוביות, זאת משום ש”מי שבא להיבדק הם בעיקר האנשים שמפתחים סימפטומים”.

הפרויקטור דיבר גם על פתיחת מערכת החינוך הצפויה בשבוע הבא, ואמר: “לילדים יש חלק בתהליך ההפצה והתגברות המגפה, ולכן כשפותחים מערכת חינוך – צריכים להקטין את הסכנה ולפצל קבוצות, להקטין את הכיתות הנמוכות, לחייב עטיית מסכות – חייבים לשמור על הבטיחות”.

בהמשך, התייחס למינויו של מחליפו בתפקיד הפרויקטור, פרופסור נחמן אש, ואמר: “נדרש פרויקטור שיעבוד בשיתוף מלא עם משרד הבריאות, ואני אעשה הכול כדי להעביר את המקל בחפיפה מסדרת. אני שמח על מינוי זה.

“נבנתה כאן מערכת לתפארת, זו מכונה משומנת ואין לי ספק שנחמן יידע להפעיל את זה יחד עם חזי המנכ”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות