נתניהו ידרוש בקבינט הקורונה: סגר כללי נרחב – עוד לפני יום הכיפורים

לפני התכנסות הקבינט: ראש הממשלה החליט, אחרי התייעצויות, להחמיר את ההגבלות באופן משמעותי – עוד לפני יום הכיפורים • גנץ הודיע רשמית כי הוא תומך במתווה שיצמצם את ההפגנות • פרופ' ברבש: "אנחנו בליקוי מאורות מקצועי ומינהלי"
אריה ריבקינד
ה' תשרי התשפ"א / 23.09.2020 13:20

קבינט הקורונה אמור להתכנס  בצהריים (רביעי) – וראש הממשלה מתכוון לדרוש בו הטלת סגר כללי, ייתכן שעוד לפני יום הכיפורים.

נתניהו קיים התייעצות עם מספר שרים ועם ממונה הקורונה פרופ’ רוני גמזו ואמר בסיומה כי היות ומדובר בשעת חירום בעקבות העלייה החדה בתחלואה, הוא יבקש להעביר החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מיידי וכן סגירת ענפים נרחבים במשק.

ראש הממשלה סבור כי במסגרת הידוק הסגר, יש להשבית את המגזר הפרטי ולאפשר פעילות רק לעסקים חיוניים וכן לסגור את בתי הכנסת גם ביום הכיפורים ולהגביל באופן משמעותי את האפשרות לקיים הפגנות.

גם השבתת נמל התעופה בן גוריון לטיסות יוצאות על הפרק, כשבכל מקרה הטיסות הנכנסות יימשכו כסדרן.

ב’כאן חדשות’ פורסם השר אריה דרעי נטש את ההתייעצות בלשכת נתניהו בזעם, בשל האפשרות שעלתה למנוע תפילות גם במרחב הפתוח ביום הכיפורים.

“אני מתבייש שזו הגישה שלכם – למנוע תפילות”, אמר השר לפני שעזב את הישיבה.

השר בני גנץ הודיע רשמית כי הוא תומך במתווה שיצמצם את ההפגנות.

בחשבון הטוויטר שלו כתב יו”ר כחול לבן, השוהה בארה”ב: “במדינה דמוקרטית הזכות להפגין ולמחות היא קדושה. דרישתם של המבקשים להתפלל כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים קדושה וצודקת אף היא. גם דרישתם של המבקשים להתפרנס בכבוד, לשוב למעגל העבודה ולדאוג לילדהם היא אמיתית וצודקת.

“אך לא פחות חשובה, בוודאי ברגעי חירום לאומיים, היא הזכות לבריאות ולביטחון. בין כל הזכויות הללו נצטרך לאזן. היום יוצגו בקבינט הקורונה מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות על ידי גורמי המקצוע במשטרה, במשרד הבריאות ובייעוץ המשפטי לממשלה”.

הוא הוסיף: “ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם. אלו לא ימים רגילים ואני בטוח שכולם יקבלו זאת בהבנה. נדון בכל הנושאים החשובים שעל הפרק, כדי שאף אחד לא ישאר מאחור. יחד, מאוחדים, תוך ערבות הדדית וסולידריות, נעבור את התקופה הזאת, כפי שהעם הזה הוכיח פעמים רבות בעבר”.

מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אובחנו 6,923 חולים בנגיף הקורונה ומדובר בשיא במספר הנדבקים מאז פרוץ המגיפה.

לראשונה, עבר מניין החולים המאומתים מאז החלה המגיפה את רף ה-200 אלף והוא עומד נכון להבוקר על 200,041 חולים מאומתים.

אתמול התקבלו תוצאות של 61,165 בדיקות קורונה, ולמעלה מ-11% מהם היו חיוביות.

מספר החולים הפעילים עומד על 54,322, מהם 634 במצב קשה ו-171 מונשמים.

גם מספר הנפטרים ממשיך בעלייה מדאיגה ועומד על 1,316 נפטרים מפרוץ המגפה.

מנכ”ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ’ גבי ברבש, תקף הבוקר את התנהלות הממשלה וכינה אותה: “ליקוי מאורות מקצועי ומינהלי שקשה להבין או להסביר אותו”.

בריאיון בתוכנית ‘סדר יום ברשת ב אמר ברבש לקרן נויבך כי לבם של כל מי שמתעסק בנושא נעשה גס במספרים.

“זה כבר לא מרשים אותם. נתון כמו היום היה מזעזע לפני כמה חודשים. צריך להפסיק להתווכח ולעשות סגר. מיד עכשיו או מיד אחרי יום כיפור כדי לא להיכנס למחלוקת בעניין. אנחנו משותקים מול מגיפה שמתפשטת בקצב שאף אחד לא חשב עליה. אני מוטרד מהניהול של הממשלה וההשלכות של הניהול על היציאה מהסגר.

צריך להגדיר עכשיו מה קורה במערכת הבריאות, איך יוצאים ואחרי כמה זמן, איך עושים אכיפה על ידי צבא אכיפה. אנחנו ישראלים ואם לא יושבים עלינו אנחנו פורעי חוק. צריך שאנשים יפחדו לחרוג מההנחיות”, אמר פרופ’ ברבש.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות