בעקבות האיכונים בשב”כ: עשרות אלפים נשלחו לבידוד מאז יום ה’

''קבלת מסרון מחייבת כניסה מיידית לבידוד ויש לנהוג בהתאם למסרון עד קבלת אישור רישמי אחר" • במשרד הבריאות מסבירים כי הדבר מציל חיים ופועלים לפתרון הבעיות שהתגלו • סגן שר הבריאות: "אולי היה צריך להיערך לזה יותר מוקדם"
תמי גיל ואריה ריבקינד
י"ג תמוז התש"פ / 05.07.2020 19:05

משרד הבריאות מעדכן אחר הצהריים (ראשון) כי מאז יום חמישי האחרון נשלחו עשרות אלפי מסרונים ממשרד הבריאות בעקבות איכוני השב”כ.

“אנחנו מבינים את הקושי שהפעולה יוצרת עבור הציבור אבל חשוב לזכור כי הדבר מסייע רבות בחקירות האפדימיולוגיות ומציל חיים”, אמרו במשרד הבריאות.

במשרד הבריאות מבקשים גם להדגיש כי כתוצאה מכך מתקבלות פניות רבות בנושא ערעור על בידודים במוקד קול הבריאות 5400*, וזמני ההמתנה גבוהים מאוד. “במשרד הבריאות מכירים את הבעיה ופועלים לפתור אותה”.

במשרד פועלים לשפר את הזמינות ואת רמת השירות כבר בימים הקרובים עם תוספת כוח אדם במוקד.

”קבלת מסרון מחייבת כניסה מיידית לבידוד ויש לנהוג בהתאם למסרון עד קבלת אישור רישמי אחר”, מדגישים במשרד הבריאות.

עד כה נשלחו 38 אלף מסרונים לאנשים שהיו בסביבת חולי קורונה, לפי האיכונים.

מוקדם יותר היום אישרה ועדת הקורונה בכנסת את ההגבלות שעליהן החליטה הממשלה בסוף השבוע האחרון. החל ממחר (שני) בשעה 08:00 בבוקר יוכלו להתכנס עד 50 בני אדם באולמות אירועים, מועדונים, ברים ובתי כנסת. מי שמתחתן הערב יכול לקיים את החתונה בהגבלה של עד 250 איש.

סגן שר הבריאות יואב קיש שהשתתף היום בישיבת ועדת הקורונה בכנסת, הזהיר מפני מצב תחלואת הקורונה במדינה.

“אנחנו בגל שני קשה ומסוכן מהגל הראשון. אנחנו במלחמת התשה ארוכה. אחוז החולים המאומתים רשם עלייה חדה – מ-0.5% באמצע מאי ל-5% היום מכלל הבדיקות”, אמר סגן השר.

הוא הסביר: “הכפלנו את מספר החולים בעשרה ימים, יש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים. אנחנו בתחלואה מתפשטת בכל רחבי הארץ”.

סגן השר הוסיף: “אנחנו עומדים לעלות למאות חולים חדשים. אנחנו חייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים. צריך להתפלל בחוץ ובקבוצות קטנות”.

על האיכונים אמר: “איכוני השב”כ הלכו שבועיים אחורה והרבה אנשים קיבלו הודעה להיכנס לבידוד. אנחנו מתגברים את מוקדי האיכון, כולל לקחת אנשים ממשרד הבריאות שיענו לטלפונים. אולי היה צריך להיערך לזה יותר מוקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות