שקד: “איך נותנים את הוועדה למינוי דיינים לחרדים? זו חרפה!”

סמוטריץ' ושקד תקפו בחריפות את החלטת נתניהו להעביר לידי שר הדתות מש''ס את תפקיד יו"ר הוועדה למינוי דיינים • סמוטריץ': "נתניהו כל כך בז להשקפת העולם ולציונות הדתית" • אזולאי לשקד: "יש לך עזות מצח לדבר על החרדים? את יודעת כמה אנחנו הוגנים איתך, אנו אלה שדואגים לכם"
אריה ריבקינד
י' סיון התש"פ / 01.06.2020 22:22

במליאת כנסת התקיים הערב (שני) דיון סוער, בעקבות החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר לידי ש”ס את ראשות הוועדה למינוי דיינים.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מתח ביקורת חריפה על ההחלטה ותקף את ראש הממשלה: “נתניהו כל כך בז להשקפת העולם ולציונות הדתית. ראש הממשלה אומר שהציונות הדתית חשובה לו. מה הוא עשה לנציגיה במפלגתו? נתניהו בז לציונות הדתית – לדרכה, לרבותיה, לאנשיה ולתורה שלה”.

ח”כ איילת שקד פנתה במליאה לשרה ציפי חוטובלי – ואמרה: “כמה אני בקמפיין הבחירות דיברתי בפני הציונות הדתית והסברתי שאם לימינה לא יהיה כוח פוליטי, נתניהו יקח את מה שחשוב לנו ויתן אותו לחרדים. והשרה חוטובלי, את כנציגת הציבור הולכת שולל את ציבור הציונות הדתית כי אמרת להם ‘אל תדאגו אני אדאג לצינות הדתית’.

“איך את נותנת שראשות הוועדה למינוי דיינים תעבור לידי החרדים? איך את עושה את זה? חרפה! אין לי מילה אחרת”.

ההצלפות של סמוטריץ’. צילום: ערוץ כנסת

שקד הוסיפה: “אם לציונות הדתית לא היו 6 מנדטים, לא היינו נותנים לזה לקרות. אנחנו בקואליציה לא היינו נותנים לדבר כזה לקרות, נלחמנו מלחמת חורמה על זה.

“נתניהו אמר – אתם תלכו לאופוזיציה, תסתפקו ברסיסים, ואני את הוועדה למינוי דיינים אתן לחרדים. זו חרפה! אני מקווה מאוד שהציונות הדתית בפעם הבאה תהיה חכמה ותראה איך נתניהו הוליך אותם שולל ואיך אתם הולכתם אותם שולל”.

היא פנתה לחברי הליכוד ואמרה: “הציבור לא יסלח לכם!”

שקד התעמתה עם הח”כים משה אבוטבול וינון אזולאי מש”ס, שזעמו על דבריה.

אזולאי קרא: “יש לך עזות מצח לבוא פה ולדבר על החרדים? את יודעת כמה אנחנו הוגנים איתך, אנחנו אלה שדואגים לכם”.

דרעי עם שר הדתות, הרב יעקב אביטן. צילום: יעקב כהן

בתום הדיון, ברוב של 59 בעד ו-28 נגד, עבר תפקיד יו”ר הוועדה למינוי דיינים לידי שר הדתות, הרב יעקב אביטן.

בכך נשבר הסטטוס-קוו שהיה קיים בחמש השנים האחרונות, לפיו הוועדה הייתה נתונה בידי הליכוד כנציגות ניטרלית – וביו”ר הוועדה עמד השר יובל שטייניץ.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חצופה!
    02/06/2020 07:08
    אסף
  1. הוועדה הזו רשומה על שמם בטאבו??? מה זה הדיבור הנגוע הזה??
    הם עדיין לא קלטו את המקום שלהם. אפסים.

  2. מה היינו עושים בלעדיה?
    02/06/2020 15:46
    אוראל
  3. מזל שיש את שקד שתעשה שם סדר