ביבי לא רוצה להגיע לפתיחה: אצטרך לבוא עם 5 מאבטחים

טוען: היעדרו יחסוך למדינה כסף רב בשל עלויות האבטחה • טרם הגשת הבקשה, תקפו עורכי הדין שלו את הפרקליטות בשל התנגדותה לבקשה: "באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה על ספסל הנאשמים, למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו"
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התש"פ / 19.05.2020 19:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש היום (שלישי) באופן רשמי שלא להתייצב ביום ראשון הקרוב בפתיחת משפטו.

בבקשה מציין נתניהו כי נוכחותו בדיון תחייב גם את נוכחותם של כחמישה מאבטחים, מה שלא יאפשר את קיום הדיון בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

עוד מצויין בבקשה, כי היעדרות ראש הממשלה לא תגרור דחייה של הדיון, ולא תשפיע בצורה כלשהי על ההליך המשפטי.

נתניהו גם טוען כי היעדרו יחסוך למדינה כסף רב בשל עלויות האבטחה.

מהפרקליטות נמסר היום בתגובה לבקשה של נתניהו: “אין בטעמים שהוצגו בבקשה כדי להצדיק את התוצאה החריגה של העדרות נאשם מפתיחת משפטו”.

נציגי הפרקליטות ציינו כי אין בכך משום הבעת עמדה ביחס בקשות אחרות אם יוגשו בהתייחס לסוגי דיונים אחרים.

פרקליטי נתניהו עורכי הדין עמית חדד ומיכה פטמן תקפו את התנגדות הפרקליטות לבקשה, אמרו כי תגובת הפרקליטות אינה עניינית והסבירו כי “מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט.

“יתר על כן, בנסיבות מסוימות הפסיקה מתירה למי שמיוצג על ידי עורך דין להעדר מחלק ניכר מישיבות ההוכחות בהמשך המשפט. קל וחומר שהדבר נכון כשמדובר בישיבה טכנית, שבה ממילא לא יתרחש דבר שדורש עניינית את נוכחותו של ראש הממשלה בדיון”.

הפרקליטים של נתניהו הוסיפו: “אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין רק לא ביבי”.

הם הדגישו: “למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט”.

בד בבד, ראש הממשלה ביקש היום לאפשר לשני סניגורים לייצג אותו בדיון ביום ראשון. זאת במקום עורך דין אחד שהותר לו בגלל מגבלות הקורונה. נתניהו ביקש נוכחות גם של עורך הדין עמית חדד וגם של עוך הדין מיכה פטמן, באמירה ששניהם ייצגו אותו במשותף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות