הרב מת”א ששבעה ממשפחתו חלו בקורונה: “הפיצו שהייתי במירון”

רב הקהילה משכונת נווה עופר חושף כי שבעה מתוך שמונת בני משפחתו נדבקו בנגיף • בנו בן ה-16 הוא היחיד שלא נדבק • "הבן שלי הלך לישיבה באלעד לפני שידענו שנדבק, הופצו שמועות ששלחנו אותו לישיבה בכוונה" • "שלחו לי הודעה ממשרד הבריאות שנחשפתי לחולה קורונה שבוע קודם"
חרדים 10
כ"ד אייר התש"פ / 18.05.2020 20:23

רב הקהילה החרדית בשכונת נווה עופר בדרום תל אביב, שנדבק בקורונה יחד עם רעייתו ושישה מילדיו – אמר היום (שני) בריאיון שהעניק לשלי יחימוביץ’ ויגאל גואטה בתוכנית ‘שלי גואטה’ ברשת ב’ כי משפחתו התנהלה על פי ההנחיות, בניגוד לשמועות שהופצו.

“התנהלנו כמו שצריך”, הוא אומר. “כואב לי שמפיצים כל מיני שמועות אצלנו בשכונה ובמקומות שונים בארץ. מישהו הפיץ שהייתי במירון ובכלל לא הייתי שם. הבן שלי הלך לישיבה באלעד לפני שידענו שנדבק, הופצו שמועות ששלחנו אותו לישיבה בכוונה למרות שידענו שהוא חולה – זה ממש לא נכון”.

לפני שאובחנו כחיוביים לנגיף, התנהלו ילדי המשפחה כבשגרה – הם נפגשו עם חבריהם ופקדו את בית הספר החרדי בדרום תל אביב.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, תושבים בשכונה – לשעבר שכונת תל כביר – באו במגע עם הרב, לא קיבלו הודעה ממשרד הבריאות על כך שבאו במגע עם חולה מאומת. מי שעדכן לבסוף את אותם אנשים היה הרב עצמו, לאחר שנודע לו כי נדבק בנגיף.

אב המשפחה סיפר: “אנחנו מרגישים טוב. אנחנו עדיין לא יודעים מי נדבק ממי, שבעה מתוך שמונת בני המשפחה נדבקו בנגיף – הילד בן ה-16 שלנו לא נדבק בשונה מכולנו, הוא נמצא שלילי לנגיף. בהתחלה אשתי חשבה שזאת שפעת”.

לדבריו, “כשהייתי מחוץ לבית תמיד הייתי עם מסכה, אפילו בתפילה בבית הכנסת, אם הייתי רואה אנשים שהגיעו בלי מסכה, הייתי אומר להם לא להיכנס ולחזור הביתה להביא מסכה. כולנו התנהלנו כמו שצריך”.

לטענת האב, הוא לא קיבל הודעה ממשרד הבריאות כי נחשף לחולה קורונה, אלא רק לאחר שפנה לרופא וביקש הפניה לבדיקת קורונה: “שלחתי לרופא בקשה להפניה בשבוע שעבר ואז בשעה שבע בערב שלחו לי הודעה ממשרד הבריאות שנחשפתי לחולה קורונה שבוע קודם בין 06:00 ל-07:00 בבוקר – זמני התפילה. שאלתי אחרים שהיו בתפילה והם אמרו שהם לא קיבלו הודעות”.

האב סיפר: “הילד שלא נדבק – בן 16 – נמצא איתנו בבית, הוא עם מסכה. אנחנו שומרים מרחק, אבל זה קשה. אמא שלי נמצאת בבידוד, אנחנו מחכים לבדיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך מתפללים בבית כנסת?
    18/05/2020 22:19
    איתמר
  1. בתי כנסת אמורים להיות בסגורים