תושבים ברכסים נגד קופות חולים: ‘בדיקות קורונה מסכנות אותנו’

מתחם בדיקות לאיתור קורונה של קופות החולים הוקם במקום מרכזי ברכסים - גם עבור יישובי הסביבה • תושב: "רוב המגיעים להיבדק הם חילונים. הם מסכנים אותנו ואחר כך יגידו בעמים שהריכוז הגבוה של נדבקים זה ביישובים חרדים" • "ילדים עומדים ומתעכבים שם צמוד לאוהלים ולרכבים"
תמי גיל
ט"ז אייר התש"פ / 10.05.2020 16:01

התושבים החרדים של היישוב רכסים שבצפון – חרדים: מתחם בדיקות לאיתור נגיף הקורונה של קופות החולים ‘כללית’ ו’מכבי’ הוקם במקום מרכזי בעיר, בעוד אנשים מיישובי האיזור מגיעים לבדיקות. בכך, בעצם, לטענת התושבים, הם מסכנים את תושבי העיר.

“אני רואה כל יום רכבים עומדים במקום לעשות בדיקה”, אומר י’, תושב העיר בשיחה עם חרדים 10. “ילדים ואנשים שחוזרים מסופר ‘יש חסד’, הממוקם בסמוך עוברים צמוד לרכבים. זו סכנה. ילדים עומדים ומתעכבים שם צמוד לאוהלים ולרכבים”.

תושב אחר אומר: “ראו אנשים שהגיעו לבדיקות מחוץ לעיר ונכנסו לקניות ב’יש חסד’. הגיעה אישה מיוקנעם לבדיקה, ולאחר הבדיקה נכנסה לבניין שלי. אחר כך, במשך שעה, היא הסתובבה בכמה מקומות ברכסים”.

הוא מוסיף: “תחנת הבדיקה של ‘כללית’ למשל, משמשת את כל האיזור רבתי. תחנות הבדיקה אמורות לשמש את תושבי המקום ותו לא! מדוע נהיה למרמס ונסכן את חיינו ואת חיי ילדינו בעבור תושבי חוץ?

“ינסו הקופות להקים מתחמי בדיקה ביגור או בטבעון עבור כלל תושבי האיזור. מי ייתן להם?

“רוב המגיעים להיבדק במתחם הם חילונים מישובים בסביבה. הם מסכנים אותנו ואחר כך יאמרו בעמים שהריכוז הגבוה של הנדבקים זה ביישובים החרדים”.

גם צ’, המתגורר בעיר, טוען: “אם הם באים מחוץ לעיר לבדיקה, זה מכיוון שיש להם תסמינים – וזה פיקוח נפש לתת להם להגיע לכאן. הם לוקחים עגלות קניה ב’יש חסד’, ומי נוגע בהם אחר כך? תושבים מהעיר. שיעבירו את המתחם מיידית מחוץ לישוב, או שיאפשרו בדיקה רק לתושבי הישוב”.

מקופת חולים ‘כללית’ ו’מכבי’ לא נמסרה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות