אדוני השוטר, זה מנגל: המשטרה מתכננת אכיפה נוקשה בל”ג בעומר

עד ליום רביעי הקרוב אסור להדליק מדורות ולשהות לצדן בכל רחבי הארץ, הן ברשות הרבים והן ברשות היחיד: מהווה עבירה מנהלית ותגרור קנס בגובה של 500 שקלים • ולמה מנגל עם 50 איש מותר?
חיים טוויל
ט"ז אייר התש"פ / 10.05.2020 16:22

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי השלימה את היערכותה לקראת ל”ג בעומר שיצוין מחר – ושיתקיים השנה ללא מדורות בשל מגבלות הקורונה.

בהתאם להחלטת הממשלה והתקנות לשעת חירום, החל מסוף השבוע האחרון ועד ליום רביעי הקרוב אסור להדליק מדורות ולשהות לצדן בכל רחבי הארץ, הן ברשות הרבים והן ברשות היחיד.

עבירה על תקנה זו מהווה עבירה מנהלית ותגרור קנס בגובה של 500 שקלים.

כדי לאכוף זאת, המשטרה תפעל החל ממחר יחד עם פקחים של הרשויות ורשויות החירום וההצלה למניעה, פיקוח ואכיפת התקנות ובפרט איסור הבערת מדורות ושהייה לצדן בכל רחבי הארץ.

לצורך כך, תעבה המשטרה את הפעילות בתוך הערים ומחוצה להן, באמצעות סיורים ומחסומים יזומים, בדגש על אזור חופי הים, יערות, פארקים ושטחים פתוחים במרחב העירוני והבינעירוני.

בנוסף יתבצעו סיורים אוויריים על ידי המערך האווירי של המשטרה וכן סיורים רכובים ורגליים בתוך הערים, בכדי לאתר הפרות שונות, לפזרן ולבצע פעילות מניעה ואכיפה ככל שיידרש.

במשטרה אומרים כי בכל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי, יש ליצור קשר מיד עם מוקד החירום של המשטרה – מוקד 100. לקבלת מידע נוסף, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה – מוקד 110.

עם זאת, מפניה אל מוקדי המשטרה עולה כי מותר לעשות מנגל בשטח פתוח, עד 50 איש, תוך שמירת מרחק של שני מטר, ומסכות – אך אסור להדליק מדורה.

מה ההבדל? אלה ההנחיות, אומרים במשטרה – ומסבירים: ‘מדורה’ – דליקה יזומה מבוקרת, למעט דליקה כאמור בתוך מתקן ייעודי להכנת אוכל או לשריפתו, או בתוך מיתקן ייעודי לחימום, שהותרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברוך הוא וברוך שמו. איזה כיף שאין מדורות
    10/05/2020 19:34
    חרדי
  1. שמטנפות לנו את האוויר.
    סוף סוף יהיה אפשר לנשום יום אחרי.