“השורד שהציע לשרוף תהילים ב’הישרדות’ התנצל בשידור. ניצחנו”

ארגון ‘בצלמו’, שפנה במכתב תלונה לרשות השנייה, לאחר שחד ממשתתפי תוכנית המציאות 'הישרדות' הציע לשרוף ספר תהילים - חוגג • הרשות השניה: "סמוך לאחר שידור הפרק פירסמה הפקת התוכנית 'הישרדות' התנצלות בשידור"
אבי כץ
י"ב אייר התש"פ / 06.05.2020 18:28

אחרי שאחד ממשתתפי תוכנית ‘הישרדות’ הציע להשתמש בספר תהילים כדי להדליק אש – פנה ארגון ‘בצלמו’ במכתב תלונה לרשות השנייה.

“מדובר בפגיעה חמורה במיליוני מאמינים”, נאמר בפניה. “חובה להדגיש שמדובר בתוכנית מוקלטת, והנהלת הערוץ בחרה בכוונה תחילה להשאיר קטע זה. לא נסכים שיבזו בפריים טיים מיליוני מאמינים”.

‘איך התועבה מקבלת מסך?’ • הצעה בתכנית ‘הישרדות’: לשרוף תהילים

בתגובה השיב היום (רביעי) דוד רגב, נציב תלונות הציבור ברשות:

“בתלונתך, כמוה התקבלו עשרות נוספות, קבלת על כי בקדימון לפרק בתוכנית ‘הישרדות’ ברשת 13,הציע אחד המשתתפים לשרוף ספר תהילים בכדי להתחמם. בהמשך כשחלק מהמשתתפים הביעו התנגדות לדבריו הוא אמר כי אפשר לשרוף את כריכת הספר.

“בתלונתך ובתלונות הרבות נטען כי מדובר באמירה פוגענית אשר פגעה ברגשותיו של ציבור גדול ובעיקר בציבור הדתי והמסורתי. הפונים טענו כי גם אם הדברים נאמרו בהומור לא היה לכך מקום ולא היה מקום לשדר את התוכן הזה.

“בעקבות הפניות הרבות, שיגרה יו”ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הגב’ יוליה שמאלוב ברקוביץ’ מכתב למר אבי בן טל מנכ”ל רשת 13 בו כתבה כי אמירה זו על אף שנאמרה בהומור פגעה ברגשות הציבור ובפרט באוכלוסייה הדתית והמסורתית בישראל.

“במכתבה הוסיפה הגב’ שמאלוב ברקוביץ כי מוטב לו אמירה זו לא הייתה משודרת כלל וכי יש מקום כי הערוץ יביע בפני הצופים את התנצלותו על הדברים.

“במקביל, בעקבות התלונות הרבות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכו פנתה לגורם המשדר.

“זה מסר בתגובתו כי: ‘הדברים מדברים בעד עצמם ומי שראה את הקטע המדובר ראה כי הדברים נאמרו בהומור’. מתגובת הגורם המשדר עולה עוד כי סמוך לאחר שידור הפרק פירסמה הפקת התוכנית ‘הישרדות’ התנצלות בשידור בה נמסר כי ‘הפקת הישרדות מתנצלת באם מישהו נפגע מהדברים שנאמרו על ידי מי מהשורדים’.

“בנוסף הביע המשתתף שהציע את הרעיון לשרוף ספר תהילים התנצלות בשידור ובמקביל הוא התנצל על הדברים גם באמצעות הרשתות החברתיות.

“אני מצר אם נפגעת מהדברים ומודה לך על פנייתך”.

מארגון בצלמו נמסר: “ניצחנו. השורד שהציע לשרוף תהילים חוייב להתנצל בשידור חי. וזאת אחרי פניית ארגון בצלמו ודרישת שר התקשורת ויו”ר רשות השניה. אנחנו מברכים על ההתנצלות. נמשיך להילחם למען כבוד הדת. אזרחי ישראל ומדינת ישראל וצה”ל”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם היה מציע בהומור לשרוף ספר קוראן?
    07/05/2020 12:35
    יהודי ישראלי
  1. ודאי שלא היה מציע לשרוף ספר קוראן, כי מותר להתבדח רק על מה שקדוש ליהודים (בנוסף, סביר שהיה חוטף מהתקשורת וגם חוטף מהלומות אם היה מתבדח על שריפת קוראן).

  2. כל הכבוד!!!
    07/05/2020 12:37
    שיראל
  3. יישר כח לכם..

  4. ה"התנצלות" לא מתקבלת!
    07/05/2020 18:35
    סליחה...
  5. זוהי לא התנצלות כנה. פשוט “סליחה שנתפסנו”
    ההתנצלות מגיעה לאחר שהתכנית התבקשה להתנצל בפני הצופים. הם מסבירים שהדברים “נאמרו בהומור”. הם לא מבינים שהומור על קדשי ישראל הוא הוא הפגיעה!

  6. השורד שהיציע לשרוף תהילים התנצל
    10/05/2020 12:47
    בגיהנום מחכים מהר למשתתף המנוול ולמפיקים חסרי ההשכלה . מהר לגיהנום.
  7. להחרים את הערוץ, ולהטיל קנס כבד , פגיעה בלאום היהודי .

  8. השורד שהיציע לשרוף תהילים התנצל
    10/05/2020 12:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. זה ערוץ יהודי ? זוועה להחרים את הערוץ

  10. השורד שהיציע לשרוף תהילים התנצל
    10/05/2020 12:54
    רות
  11. כתבתי כמה תגובות אתם לא פרסמתם אפילו אחת ואתם מבקשים להאיט את הקצב?