המשגיח זעק בכאב: ‘אנחנו צריכים לרעוד כי אנחנו לא נמצאים בישיבה’

בשיחתו השבועית הערב, המשודרת ב'קו מידע הישיבה', התייחס הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי, המשגיח של 'ארחות תורה' לישיבה הסגורה • "הדרגה של בן ישיבה, המהות שלו, שאם הוא עוזב את הישיבה, זה כבר לא אותו דרגה"
יוסף גרינבוים
י"ב אייר התש"פ / 05.05.2020 23:37

הגה”צ רבי חזקיהו מישקובסקי, המשגיח של ישיבת ‘ארחות תורה’, התייחס בכאב בשיחתו השבועית שמסר הערב (שלישי) – המשודרת ב’קו מידע הישיבה’, למצב שהישיבה סגורה, בשל מגפת הקורונה. 

בשיחה לה האזינו מאות בני הישיבה ובוגריה זעק המשגיח: “מהדברים האלה אנחנו צריכים באמת לרעוד. לא נמצאים בישיבה, לא נמצאים בחיבור בישיבה…

“הדרגה של בן ישיבה, המהות שלו, שאם הוא עוזב את הישיבה, זה כבר לא אותו דרגה. ‘האדם גדול’ של הבן ישיבה כבר אין, כמו שאומר ר’ חיים לא מרגישים ואחרי זה קשה לחזור, וזה סכנה עצומה.

“לכן דיברו כל כך הרבה להרגיש שנמצאים בישיבה, לא לאבד את התואר של בן תורה של בן ישיבה, והארחות תורה”.

המשגיח קרא לתלמידים “ללמוד עם החברותות, להקשיב לשיעורים, להקפיד על סדרי הישיבה, כמו שיש בישיבה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משקלות
    06/05/2020 19:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. צריך להבין, אנשים לא יכולים להיות ממוקדים רגשית בכל כך הרבה קטסטרופות. המרצים הדגולים, רוצים לחזק את היראת שמים, מסיטים את האימה לנושאים חשובים. יש ציבור שאצלהם זה “פטור” מ”ונשמרתם לנפשותיכם”.
    כדי שיוכלו לפתוח את הישיבות ולחזור ללימודים כסדר, צריך להגביר את האחריות והאימה מזלזול בהוראות. נקודה.

  2. זה לא הנושא רבותי
    15/05/2020 16:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. כשיורדים גשמים בסוכה זה הזעפת פנים של הרבש”ע. כשיהודים לא יכולים ללמוד תורה ולהתפלל בציבור, זה הזעפת פנים. במקום להתמקד בשאלה על מה חרי האף הגדול הזה, זועקים מתי הישיבות תפתחנה. קטנות דמוחין. במקום לחפש כל מיני סיבות, יכבדו כל מרביצי התורה, וישאלו גם את עצמם מה קורה פה. הגמרא לא סתם מספרת לנו שאליהו לא נגלה לרבי יהושע בן לוי משום שאריה טרף אדם במרחק רב מביתו. כאן נטרפים על ידי הוירוס עשרות אנשים ובעולם עשרות אלפים, וכאן זועקים על המדרגות של בן תורה? צריך להתעורר מנער ועד זקן.