‘איך התועבה מקבלת מסך?’ • הצעה בתכנית ‘הישרדות’: לשרוף תהילים

אחד ממשתתפי תוכנית המציאות 'הישרדות' מציע לשרוף ספר תהילים - ועורר סערה • ההפקה: "זה נאמר בהומור" • השר אמסלם: למחוק את הקטע המדובר ולא לשדר אותו
חרדים 10
י"א אייר התש"פ / 05.05.2020 16:42

בקטע פרומו של הפרק השני של תוכנית ‘הישרדות’, שאמור היה להיות משודר אמש (שני), הציע אחד המשתתפים להשתמש בספר תהילים כדי להדליק אש.

היה זה השורד עידו קוז’יקרו שהציע לשרוף את ספר התהילים שברשותם. כשכמה משתתפים סירבו, הוא הציע לשרוף “רק את שני העמודים הראשונים”.

הראשונה שהתקוממה נגד הדברים  היתה השורדת ליטל סמדג’ה, שהגיבה בכעס: “יש נושאים שלא צוחקים איתם איתי, מה זה אני אשרוף את התהילים?”

ארגון  ‘בצלמו’, שפנה במכתב תלונה לרשות  השנייה, כתב: “מדובר בפגיעה חמורה במיליוני מאמינים יהודים ונוצרים. חובה להדגיש שמדובר בתוכנית מוקלטת, והנהלת הערוץ בחרה בכוונה תחילה להשאיר קטע זה. לא נסכים שיבזו בפריים טיים מיליוני מאמינים”.

קוז’יקרו עצמו הגיב בשיחה עם ‘ישראל היום’ – שדיווח על כך לראשונה: “זה נאמר בבדיחות ולא היתה כוונה לשרוף את התהילים. כמובן שאני מכבד כל דת. ב’הישרדות’ אנו בתנאי לחץ וכדאי שלא ימהרו לשפוט”.

מהפקת ‘הישרדות’ נמסר בתגובה: “הדברים מדברים בעד עצמם ומי שראה את הקטע המדובר הבין כי זה נאמר בהומור. יחד עם זה הפקת ‘הישרדות’ מתנצלת אם מישהו נפגע מהדברים שנאמרו”.

שר התקשורת דודי אמסלם שיגר מכתב חריף ליו”ר הרשות השניה, דרש לגנוז את הפרומו – ואף למחוק את הקטע המדובר ולא לשדר אותו.

”אם קטע כזה היה משודר מעבר לים היינו נזעקים על התכנים האנטישמיים והפגיעה ביהדות, ובצדק רב – לכן קשה לי להבין כיצד התועבה הזו מקבלת מסך דווקא בערוץ מסחרי במדינת היהודים, ויש להצטער על כך ולגנות זאת”, כתב אמסלם.

”אני מבקש לערוך בירור מיידי עם מנהלי רשת 13 ולברר מדוע אושר הפרומו לשידור, ואם עוד אפשר לא לשדר את הקטע כולו בתוכנית הערב, ובכל אופן שהמקרה יטופל בכל המישורים האפשריים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך אתם דוחפים את התועבה הזאת למודעות החרדית
    05/05/2020 17:02
    שכל
  1. איך אתם לא מתביישים להמשיך ולספר לציבור החרדי על כל הגועל שבטלוויזיה
    ואתם קוראים לעצמכם חרדים????