מותר לצאת מהבית לכל מקום ולבקר משפחה, אסור לחבק • צפו

ראש הממשלה הציג את שלבי ההמשך של אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה • "השגנו הצלחה גדול מאוד בבלימת הנגיף" • "נעצור את ההקלות אם יהיו מעל 100 חולים ביום ו-250 חולים קשים" • אז מה יפתח כבר השבוע, מה יקרה בהמשך, ומתי יבוטל האיסור על ההתקהלויות הגדולות?
חרדים 10
י' אייר התש"פ / 04.05.2020 20:51

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הערב (שני) את אסטרטגיית היציאה של ישראל ממשבר הקורונה.

עם זאת, לצד כל ההקלות, הבהיר כי המדינה תעקוב כל הזמן אחרי הנתונים: “נעצור את ההקלות אם יהיו מעל 100 חולים ביום שלא ממוקדי הדבקה ו-250 חולים קשה, ואם קצב ההכפלה יהיה כל 10 ימים”.

הוא הדגיש: “אני מבקש שתמשיכו לשמור על מרחק בטיחות, על שטיפת ידיים ועל חבישת מסכה. צריך להקפיד על זה כי זה המפתח לכל”.

ואלה ההקלות:

• מגדילים את המרחב האישי והציבורי: בוטלה מגבלת התנועה של 100 מטרים בלבד מהבית. מותר לצאת מהבתים לכל מרחק.

• אישור למפגשים עם קרובי משפחה: מותר לבקר גם בני משפחה מדרגה ראשונה, גם את סבא וסבתא “אבל אני מבקש מכם עדיין לא לחבק, לא לנשק, לא לגעת, לשמור מרחק”.

• התקהלויות: בשלב זה יותרו מפגשים עד 20 איש בשטח פתוח. בעוד שבועיים תותר התכנסות של 50 איש, ויאפשרו חתונות של 50 איש. ב-31.5 תתאפשר התכנסות של 100 איש וב-14.6 תבוטל מגבלת ההתקהלות – בכפוף למצב.

• קניונים ושווקים – ייפתחו כבר ביום חמישי תחת מגבלות: מותר יהיה לקנות אוכל, אך אסור לאכול במקום. המסעדות יפתחו בהמשך.

• חינוך – עד סוף החודש יחזרו השכבות שלא שבו לספסל הלימודים. נתניהו הודיע כי ביום ראשון יתחילו לפעול הגנים והדגיש כי  “יש עוד דיונים לגבי המעונות”.

ב-14.6 החינוך הבלתי פורמאלי וההשכלה הגבוהה ישובו לפעול. ראש הממשלה ציין: “ההורים לא חייבים לשלוח את הילדים, קחו את הזמן שלכם, אבל אנחנו מתחילים להניע את התהליך”.

• צעדים נוספים: החזרת הספורט והפנאי בהדרגה, פתיחת פארקים ומוזיאונים בהדרגה עד אמצע יוני וכך גם לגבי צימרים ותעופה אזרחית.

• תפילות: נתניהו הדגיש כי רוצים לפתוח את בתי הכנסת, וממשיכים לדון בפיתרון.

• ל”ג בעומר: איסור מדורות, איסור הגעה למירון. לא יהיה סגר.

• בתי כנסת: עדיין סגורים.

• ברית מילה: בהשתתפות של עד 19 אנשים (במקום 10).

בפתח מסיבת העיתונאים, אמר ראש הממשלה: ”ההתמודדות שלנו עם משבר הקורונה מתנהלת ללא הפוגה. איננו מרפים מהמאמץ להתגבר על הנגיף, כי רפיון פירושו סכנה. ‘השקענו מאמץ לאומי רחב היקף כדי לבלום את הנגיף והשגנו הצלחה גדולה מאוד. ב-18 במרץ היינו ב-118 נדבקים יומיים, דרך 729 וירד מאז ל-31″.

“זה לא מקרי, זה לא האקלים, וזה לא הגיל – הישגי ישראל משמשים מודל למדינות רבות, העולם מסתכל עלינו בהערכה. אנחנו יכולים להחזיר את המשק לכמעט תפוקה מלאה, אני גאה בכל לבי בעמידה המשותפת שלנו יחד, עשינו זאת יחד ונמשיך לעשות זאת יחד”.

נתניהו ציין: ”בישראל נפטרו 235 איש וכל אחד הוא עולם ומלואו, אבל תראו מה קורה במדינות מפותחות אחרות. באיטליה נפטרו 29 אלף בני אדם, בבריטניה 28 אלף, בספרד ובצרפת 25 אלף, ובארצות הברית 69 אלף. בניו יורק שהיא בערך בגודל של ישראל מעריכים 18 אלף. ישראל משמשת מודל למדינות אחרות”.

לדבריו, ”ההצלחה שלנו מבוססת על שלושה צעדים: הראשון – סגירת הגבולות, בידוד ביתי ומעקב הדיגיטלי. השני – המסירות של הצוותים הרפואיים, והגורם השלישי – היענות האזרחים. גיבשנו תוכנית מקיפה שתאפשר חזרה לשגרה בצל קורונה. החזרת המרחב הפרטי הציבורי והמשק לסוג של שגרה תמשיך להיות תלויה בכם – במשמעת העצמית, בערבות ההדדית ובאחריות שלכם”.

ראש הממשלה פירט: ”אנחנו מבטלים את מגבלת 100 המטרים ליציאה מהבית. מותר לבקר בני משפחה מדרגה ראשונה – מותר לבקר את סבא וסבתא, אבל עדיין לא לחבק, לנשק ולגעת. אני יודע שזה קשה.

“אנחנו מגבילים את ההתקהלות ל-20 איש במרחב פתוח, נעלה בהמשך ל-50 ומקווים שבאמצע יוני נוכל לבטל את המגבלות.

”בגלל שבל”ג בעומר יש הרבה חתונות נאפשר חתונות של עד 50 איש, רק הקידושין בלי חגיגות. ב-31 במאי נאשר 100 איש וב-14 ביוני נבטל את ההגבלות כליל, כמובן בהנחה שלא תידלק נורה אדומה”.

נתניהו הדגיש: ”האופק נראה בהיר יותר, אבל ייתכן שהנגיף יתפרץ מחדש. אנחנו נערכים לאפשרות שלפני שיימצא החיסון נקבל גל שני. אני מקווה שזה לא יקרה. אנחנו מצטיידים במכונות הנשמה נוספות, אנחנו חייבים להיות מוכנים לזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביבי אתה אדם הרציני והחכם ביותר בכל המדינה.
    05/05/2020 11:48
    מורן
  1. ביבי אתה אדם הרציני והחכם ביותר בכל המדינה.