ליברמן: ‘כל הרבנים צריכים לשבת בבתי הכנסת ולא להתערב בחיינו’

יו"ר ישראל ביתנו: "אין סיכוי שנתניהו יקיים את הסכם הרוטציה הזה, כל בר דעת שקרא את ההסכם הקואליציוני מבין שהוא מוזר" • "הבעיה של מדינת ישראל היא היעדרה של חוקה מוסכמת"
חרדים 10
י' אייר התש"פ / 04.05.2020 10:26

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (שני) בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’ להסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, וטען שוב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתכוון למלא את חלקו בהסכם הרוטציה.

“אין סיכוי שנתניהו יקיים את הסכם הרוטציה הזה”.

לדבריו, “כל בר דעת שקרא את ההסכם הקואליציוני מבין שהוא מוזר. דברים שלא קיימים בעולם – השבעה של שני ראשי ממשלה במקביל, איסור חקיקה לחצי שנה. ברור שמדובר פה בחוסר אמון משווע”.

בהמשך הראיון טען ליברמן, שהפך ללא רלוונטי במערכת הפוליטית, כי הבעיה של מדינת ישראל היא היעדרה של חוקה מוסכמת ומנגנונים ברורים להכרעה בסוגיות שבמחלוקת.

“היום י’ באייר, יום הולדתו של הרצל. אנחנו מנותקים מהחזון שהיה. בטח אם אני מסתכל בעיניים של אבות המדינה, החיכוך הבלתי פוסק בין הרשות השופטת, הרשות המחוקקת והרשות המבצעת צריך להביא אותנו למסקנה שצריך פתרון יסודי, לא טלאי על טלאי, והפתרון היחידי זה קבלת החוקה והקמת בית המשפט לחוקה”.

ליברמן טען כי מי שמונע את המהלך הם חברי הכנסת החרדים: “זו הבעיה, הרצל כתב בספרו – ‘האם ניתן את כוהני דתינו למשול בנו?’. לא. הוא מסביר שעם כל הכבוד לכל הרבנים, הם צריכים לשבת בבתי הכנסת ולא להתערב בחיינו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק, לאף אחד אין זכות להפריע לבת שלי לקבל מיליוני דולרים
    04/05/2020 19:45
    שאול א.
  1. לצורך כך, על הרבנים להיות בבתי כנסת
    ועל החילוניים להיות במקלט.
    רק כך אוכל להשלים את המשימה בלא הפרעה.

  2. ליברמן
    05/05/2020 00:37
    יהושע
  3. שישב במולדובה , ויפביק לחרטט בחיינו

  4. בנתיים הכל היה נהדר
    05/05/2020 08:02
    נעמי
  5. עד שבאת