קרב במשפטים I אוחנה נגד היועץ: לא יכול לכהן כמ”מ פרקליט המדינה

שר המשפטים אמיר אוחנה פנה לנציב שירות המדינה והודיע: מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים תישא באחריות הניהולית לכלל גופי משרד המשפטים • תקף את היועץ: "אנחנו עדיין חיים במדינת חוק"
אריה ריבקינד
ט' אייר התש"פ / 03.05.2020 19:52

שר המשפטים אמיר אוחנה שיגר הערב (ראשון) מכתב לנציב שירות המדינה, פרופ’ דניאל הרשקוביץ, בו הוא כופר בסמכותו של היועמ”ש למנות את עצמו כממלא מקום פרקליט המדינה.

אוחנה מציין כי לאור הנסיבות שנוצרו, מ”מ מנכ”ל משרד המשפטים, סיגל יעקבי, תישא באחריות הניהולית לכל גופי משרד המשפטים.

היועמ”ש: אעמוד בראש הפרקליטות I אמסלם: תהיה גם שר משפטים…

 

“אני כופר בסמכותו הנטענת של היועץ המשפטי לממשלה (להלן: היועץ), כפי שעולה במכתב ששלח היום להנהלת הפרקליטות, למנות את עצמו למ”מ פרקליט המדינה, ולשאת ‘באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת לעבודת פרקליטות המדינה’ – מכתב שהוציא היועץ מבלי שנועץ ואף מבלי שיידע את הח”מ.

“היועץ איננו יכול לקחת לעצמו את תפקיד פרקליט המדינה, בהיעדר כל מקור חוקי לכך”, טוען אוחנה.

לדבריו, “אנחנו עדיין חיים במדינת חוק. ריכוז סמכויות כזה, שנטל לעצמו אדם שלא פועל מכוח חוק (כזכור: אין חוק המעניק ומגדר את סמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה, ולא בכדי) אינו עומד בהלימה עם אף עיקרון העומד בבסיס שיטתנו המשפטית. הוא אף מעיב על האפשרות של בירור האמת בדבר נושאים הקשורים במה שמכונה ‘פרשת הרפז’, שכעולה מדיווחים שונים בתקשורת, בין היתר על ידי העיתונאית איילה חסון – החל בעת האחרונה”.

אוחנה מוסיף: “על כן ובנסיבות אלה – מי שתישא באחריות הניהולית לכלל גופי משרד המשפטים, והפרקליטות בתוכם (כן, היא לא הפכה לישות חיצונית השייכת למאן דהוא) – כולל לכל הנושאים התקציביים, נושאי כח האדם והנושאים הניהוליים השונים היא מ”מ מנכ”ל משרד המשפטים, הגב’ סיגל יעקובי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות