“אור ירוק לבניית המעלית”: בנט אישר את הנגשת מערת המכפלה

שר הביטחון נתן את האישור הסופי לקיום העבודות והינחה את מועצת התכנון העליונה להיערך לנטילת סמכויות התכנון מעיריית חברון הערבית • "כל אדם, בעל מוגבלות או לא, צריך לקבל את האפשרות לבקר במערה"
חיים טוויל
ט' אייר התש"פ / 03.05.2020 19:44

שר הביטחון, נפתלי בנט, אישר היום (ראשון) באופן סופי את פרויקט הנגשת מערת המכפלה שבעיר חברון לכלל ציבור המתפללים.

השר הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לבצע את כל הפעולות הנדרשות להפקעת המקרקעין במקום לשם הנגשת מערת המכפלה.

כמו כן, אישר השר בנט למועצת התכנון העליונה (מת”ע) ליטול את סמכויות התכנון הנדרשות להשלמת כלל הליכי התכנון מעיריית חברון.

“אבקש לקדם את הנושא ללא דיחוי”, כתב השר למתפ”ש.

אישור השר התקבל לאחר אישור משרד המשפטים מלפני מספר שבועות, וכן הסכמתם של ראש הממשלה ושר החוץ שהתקבלו בסוף השבוע האחרון.

שר הביטחון, נפתלי בנט, הביע שביעות רצון מהמהלך: “במשך שנים פיתוח מערת המכפלה עוכב, הגיע הזמן להתקדם. אנחנו נותנים אור ירוק לבניית המעלית כדי להפסיק את האפליה ארוכת השנים במקום”.

הוא הוסיף: “כל אדם, בעל מוגבלות או לא, צריך לקבל את האפשרות לבקר במערה, שהיא אתר מורשת יהודי חשוב. כך נראה פיתוח התיישבות – במעשים ולא במילים. אני מודה לראש הממשלה ולשר החוץ על שיתוף הפעולה”.

בארגון ‘בצלמו’, שהוביל את המאבק להנגשת מערת המכפלה ללא לאות ובמשך שנים – נמסר בתגובה להחלטת השר בנט:

“מדובר ביום היסטורי. עשרות שנים חיכו מאות אלפי נכים להנגשה”.

בארגון הוסיפו: “שחרור חברון הושלם כעת. כעת ניתן להגיד בפה מלא: המקום חזר לבנים. כעת יוכל כל אדם ואדם לבקר ולשפוך שיח אצל האבות והאמהות ללא כל קשר למגבלה כזאת או אחרת.

“אנו מודים לראש הממשלה, לשר הביטחון, ולשר החוץ על האישור ובטוחים שבקרוב נחזה בפועל בבנית המעלית במקום. מדובר בניצחון הומניטרי וריבוני בד בבד.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות