בית דין רבני חב”ד אסר על חני ליפשיץ מקטמנדו להשיא משואה

חני ליפשיץ, שליחת חב”ד בנפאל, שנבחרה להשיא משואה בטקס - הודיעה בעקבות הוראה מבית דין רבני חב"ד: "נדרשתי לבטל השתתפותי בטקס יום העצמאות. הודעתי על כך בצער למירי רגב" • חב"ד: "הסמכות לאישור השתתפות באירועים ציבוריים מטעם חב"ד, היא בידי אגודת חסידי חב"ד"
יוסף גרינבוים
כ"ט ניסן התש"פ / 23.04.2020 11:12

חני ליפשיץ, שליחת חב”ד בנפאל, שנבחרה להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות לנעילת אירועי יום הזיכרון ופתיחת אירועי יום העצמאות – הודיעה הבוקר (חמישי) כי החליטה לבטל את השתתפותה.

זאת לאחר שקיבלה מכתב מבית דין רבני חב”ד בישראל – שאסר זאת עליה.

במכתב נאמר:  “הננו בזה להודיעך כי עלייך לבטל השתתפותך בטקס. הסמכות להשתתפות בטקסים מעין אלו מטעם חב”ד היא בידי אגודת חסידי חב”ד בארץ הקודש ובראשם בית דין רבני חב”ד”.

בפוסט שפרסמה בפייסבוק כתבה ליפשיץ: “חברים יקרים ואהובים. אני כותבת לכם את השורות הבאות מתוך הלב שלי. אין הדבר תלוי בי! נדרשתי לבטל את השתתפותי בטקס יום העצמאות. ואין ביכולתי להיכנס אל אש המחלוקת.

“הודעתי על כך בצער לשרה מירי רגב היקרה ולצוות המקסים של מרכז ההסברה. הודיתי להם על שראו בבית חב”ד קטמנדו חלק מאותם אלה האחראים על החיבורים בחברה הישראלית”, הוסיפה.

“אני שוב מודה לכם, למדינת ישראל ולכל אחד ואחת, על הברכות, האיחולים ובעיקר הוקרת התודה שהגיעה מכל רחבי העולם”, אולי לא עלה בידי להשיא משואה, אבל את הכבוד הגדול ביותר שיש בעולם הזה קיבלתי – חיים של שליחות וערבות הדדית. אין מתנה גדולה מזו. חיממתם את ליבי כל כך. בריאות לכולם.

“באהבה גדולה, חני ליפשיץ – קטמנדו”.

מאגודת חסידי חב”ד נמסר: “הסמכות לאישור ההשתתפות באירועים ציבוריים מטעם חב”ד באה”ק, היא בידי אגודת חסידי חב”ד, ובראשם בית דין רבני חב”ד, כפי הוראת כ”ק אדמו”ר נשיא דורנו.

תנועת חב”ד, שמפעילה אלפי מוסדות ובתי חב”ד של שליחים מסורים, חייבת לפעול אך ורק על פי הפרוטוקול והסדר שהטמיע בה הרבי בעצמו, וכל עקיפה של הסדר הנ”ל, עלולה לפגוע בעבודה הנפלאה והחשובה שנציגי חב”ד ברחבי העולם עושים מידי יום ביומו.

אנו מודים לצוות בראשותה של השרה מירי רגב על הרצון להעריך את העבודה המרשימה שנעשית בכל העולם כדי לחבר את כל גווני עם ישראל, ונמשיך לעשות ככל יכולתנו כפי שציווה עלינו הרבי לאורך כל השנים.”

השרה מירי רגב הגיבה: “הצטערתי מאד לשמוע כי אין ביכולתה של חני ליפשיץ להשיא משואה. חני מייצגת את רשת בתי חב”ד ברחבי העולם, המעניקה בית חם לכל ישראלי בכל פינה בעולם שבה קיים מרכז של חב”ד. זו הייתה הזדמנות להביע הערכה לתרומתם של בתי חב”ד המעניקים קורת גג לצעירים רבים מכל חלקי החברה הישראלית על כל וגווניה”.

ההודעה על הבחירה בליפשיץ פורסמה לפני כשבועיים. השרה מירי רגב אמרה אז: “אני שמחה להודיע על החלטתי לבחור בחני ליפשיץ להשיא משואה ביום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל. חני ליפשיץ, שליחת חב”ד בקטמנדו שבנפאל מסמלת את הערבות ההדדית, את הכנסת האורחים החמה ואת אהבת ישראל, המאפיינות את מלאכת הקודש של בתי חב”ד בעולם.

“חני הקימה יחד עם בעלה את בית חב”ד בקטמנדו לפני עשרים שנה ומאז הוא מהווה בית חם לעשרות אלפי ישראלים ויהודים מכל כנפי תבל לצד היותו מגדלור של חסד, מקום מפגש לשלל גווניה של החברה הישראלית ונווה מדבר של רווח והצלה לכל נזקק.

“חני מביאה לידי ביטוי באורח מעורר הערצה את חזונו של הרבי מלובביץ’ זצ”ל ואת ידם המושטת של בתי חב”ד ברחבי העולם בכל שעה לסייע בשגרה ובחירום. גמילות החסדים ואהבת הזולת, האופייניים לחני, לבעלה, לשליחות ולשליחי חב”ד ברחבי העולם, מהווים את הדבק האנושי החם, המלכד את עמך ישראל, מכל הקצוות והקהילות, סביב מדורות השבט בבתי חב”ד בעולם כולו.

“פעילותם של בתי חב”ד בעולם, המשמשים ‘חוף מבטחים’ לכל יהודי בעולם בימים שבשגרה וכל שכן בימים אלה של התמודדות עם מגפת הקורונה ראויה לכל שבח”.

לאחר הפירסום על הבחירה פנתה עמותת חדו”ש במכתב לשרת התרבות בדרישה: “לוודא שלא תישנה החריגה המבזה של החב”דניק שהדליק המשואה בשנת 2011 – לאור בחירה חוזרת בשליחת חב”ד להדליק משואה בטקס”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גאים בך על הציות לרבני חבד
    23/04/2020 11:24
    חבדניקית
  1. כל הכבוד חני
    גאים בל על הציות לרבני חבד

  2. היא יכולה להדליק אבל לא ליצג את חבד
    23/04/2020 17:29
    י
  3. הרבי אוהב את ארץ ישראל ואת כל כל אחד מהיהודים בארץ ובעולם.
    זה לא לא סתירה לכך שמדינת ישראל הינה גלות קשה ורק משיח יוציא אותנו מהגלות המרה הזאת