מבולבלים לגמרי: המשטרה ביטלה מאות דו”חות שניתנו בגלל הקורונה

לא רק האזרחים מבולבלים מההנחיות, אלא גם השוטרים - שהחמירו מדי באכיפה • אנשים בהיסטריה? מספר השיחות שהתקבלו במוקד המשטרה רק בחודש מרץ השנה, כבר הגיע להיקף של שנה ממוצעת • ומה שואלים אזרחים את המוקדנים של המשטרה?
חרדים 10
כ"ה ניסן התש"פ / 19.04.2020 00:42

המשטרה ביטלה לאחרונה מאות דו”חות שניתנו לאזרחים – מאז תחילת אכיפת הצווים לשעת חירום.

לפי דיווח של איציק סבן ב’ישראל היום’, הדו”חות בוטלו על ידי יחידת התביעות בחטיבת התביעות המשטרתית, האחראית לטיפול בדו”חות מנהליים, לאחר שנמצא כי ניתנו כתוצאה מפירוש מוטעה של צווי החירום על ידי שוטרים, בתחילת ימי האכיפה.

חלק מהדו”חות שבוטלו ניתנו בשוגג לבעלי עסקים שנמצאו בבתי העסק והיה מותר להם לבצע משלוחים, וחלק ניתנו לאזרחים שיצאו לעבודתם בטרם הוכרז אם מקום העבודה שלהם חיוני או לא.

לפי הדיווח, במוקד המידע המשטרתי 110 התקבל לאחרונה גל של פניות מאזרחים ומבעלי עסקים שקיבלו דו”חות. במשטרה מבהירים כי מרבית האזרחים שקיבלו דו”ח, קיבלו קודם אזהרה.

במוקד מתקבלות שיחות תרעומת קשות של אזרחים שקיבלו קנסות בסך 5,000 שקלים. עד כה התקבלו במוקד כ־1,500 פניות של אזרחים, המופנים לאתר האינטרנט של המשטרה להגשת ערעור מקוון.

מפקד המוקד, רפ”ק אורן משולם, אמר אתמול כי מספר השיחות שהתקבל רק בחודש מארס השנה, כבר הגיע להיקף של שנה ממוצעת.

בחודש פברואר, לפני הגעת הקורונה לישראל, עמד מספר השיחות למוקד המידע על כ־170 אלף. במארס קפץ מספרן למספר שיא של 1,568,358.

השוטרים במוקד נאלצים להתמודד עם מצוקות לא שגרתיות של אזרחים, דוגמת אזרחים מבוגרים שמצאו עצמם לבד בבית ללא סיוע, אוכלוסיות עם מוגבלויות ועוד.

בין השיחות הלא שגרתיות אפשר למצוא למשל אישה שדאגה ל־300 היונים שנהגה להאכיל בכל יום, וביקשה עזרה בהאכלתן; אישה שביקשה לצאת לבית העלמין לחיות שם קבורים כלביה; וכן אזרחית שביקשה אישור לצאת לווטרינר כדי להיפרד מחתול המחמד שלה לפני שהוא הולך לעולמו.

שיחות משעשעות יותר היו של אם שהתקשרה לבקש אישור לכך שבתה, הנמצאת בחודש השביעי להריונה, תגיע אליה, “כי היא חייבת לאכול מופלטה של אמא”, ושיחה של אם לשני ילדים שטלפנה והודיעה ששני ילדיה אינם נשמעים לה ושהיא מבקשת ששוטרים יישלחו לביתה לרשום להם דו”ח “כדי שיבינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות