המשטרה: “מצרים שהילדה נפגעה, השוטרים הרגישו שם בסכנת חיים”

במשטרה מביעים צער על פגיעת רימון הלם בילדה במהומות האלימות במאה שערים ומדגישים: בשגגה • "השוטרים נאלצו להשתמש ברימוני הלם, על מנת שלא יאלצו להשתמש באמצעים חמורים יותר בעת חילוצם" • "בכל פעילות במאה שערים כוחות המשטרה נתקלים באלימות חסרת רסן"
חיים טוויל
כ"ג ניסן התש"פ / 17.04.2020 15:03

העימותים האלימים שהתנהלו אמש (ליל שישי) בין שוטרים לעשרות קיצונים חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים, הובילו את המשטרה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות – ובהם רימוני הלם.

בתיעוד מהאירוע, שעורר זעם רב ברחוב החרדי, נראית הילדה זיסי מרגליות נפגעת מרימון הלם שהושלך ברחוב בו עמדה, למרות שלא הייתה מעורבת במהומות.

במשטרה הגיבו אחר הצהרים על המתקפות נגד התנהלות השוטרים: “בשעות האחרונות אנו עדים להתקפה חסרת רסן כלפי התנהלות השוטרים שפעלו הלילה לשמירה על בריאות הציבור ואכיפת צו בריאות העם, נגדם התפתחה הפרת סדר בלב מאה שערים”.

בהודעה הרשמית של המשטרה נאמר: “השוטרים הגיעו לרחוב עין יעקב – לשטיבלך, במטרה לאכוף את צו הבריאות וזיהו מספר רב של מתפללים ובקשו מהם להתפזר מספר פעמים, תוך הסברה כי הדבר מסכן את בריאות הציבור.

“במקום נשארו כ-20 איש שסירבו להתפזר ולכן עוכבו לצורך רישום דוחות. בזמן זה, המון נוסף שהיה בקרבת המקום, החל ליידות אבנים, ברזלים, טיטולים עם צואה וכל הבא ליד, לעבר השוטרים שהרגישו בסכנת חיים ונאלצו להשתמש ברימוני הלם, על מנת שלא יאלצו להשתמש באמצעים במדרג חמור יותר בעת חילוצם מהמקום, תוך התחשבות במכלול הנסיבות”.

במשטרה טוענים: “גם בסרטונים ותמונות שהופצו, ניתן לראות שרימון ההלם נזרק לכיוון אחר ולא באופן מכוון לעבר אדם זה או אחר. אנו מצרים על כך שהילדה נפגעה.

“יחד עם זאת נדגיש כי תכלית פעילות המשטרה לאורך כל התקופה של המאבק בהתפשטות מחלת הקורונה הינה להציל חיים ולמנוע הדבקת הציבור.

“משטרת מחוז ירושלים פועלת בכל רחבי העיר במזרח, דרום מערב ובמגזר החרדי כדי למנוע התפשטות המחלה ולמען בריאות הציבור”.

במשטרה מציינים: “בכל פעילות במאה שערים כוחות המשטרה נתקלים באלימות חסרת רסן וניסיונות בלתי פוסקים להצר את צעדי השוטרים ואת הטענות כלפי השוטרים יש להפנות דווקא לעבר לפורעי החוק”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה לעזאזל עושה ילדה שם בזמן מהומות
    17/04/2020 15:07
    אלף
  1. מה לעזאזל עושה ילדה שם בזמן מהומות
    יש להרביץ להורים שלה מכות עד שיכאב להם חזק על התרשלות פושעת כזו
    שירגישו מעט מהכאב שגרמו לביתם
    למה הביאו ילדים לעולם בכלל
    היצר הרע הגדול שלהם ?????

  2. אמא ואבא של שוטר
    17/04/2020 23:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. חובה לאומית למגר ולהשמיד את כל החלאות בשכונה הזו ללא מורא ובנחישות יתירה!!!!
    למען ילדינו וחיינו!!!
    כל מי שפגע בשוטר או לוחם ראשו ייערף מיד!!!