תוגבל התנועה בב”ב, לחבוש מסכות, משפחות יקבלו מענק לפסח

ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות על המשך המאבק: "כל אחד חייב לכסות את פניו במסכה ברחוב" • כל משפחה עם ילדים תקבל 500 ש"ח לכל ילד. כל קשיש יקבל תוספת של 500 שקל לקצבה • "מהדקים את הגבלות התנועה לבני ברק וממנה. נדאג למחסור של כל אחד שנמצא שם"
חרדים 10
ח' ניסן התש"פ / 01.04.2020 21:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה מיוחדת – בה פירט את ההגבלות החדשות.

הנה דבריו:

“אזרחי ישראל, אנחנו עדיין בעיצומו של צונאמי בינלאומי. מגפת הקורונה שוטפת בעוצמה יבשות ומדינות – כמעט את כל מדינות העולם. זוהי סערה אדירה. העולם נמצא בחזית אחת גדולה.

שוחחתי שוב, לפני ימים אחדים, עם ידידי, ראש ממשלת איטליה, ג’וזפה קונטה. שמעתי ממנו על הטרגדיה הנוראה שפוקדת את בני ארצו, אלפים מתו בשבועות האחרונים. שאלתי אותו: ‘ג’וזפה, מה הלקח שלך מכל זה?’ והוא השיב לי: ‘ביבי, תעשו את הדברים הקשים מוקדם ולא מאוחר’. זה מה שאנחנו עושים מתחילת המשבר.

הממשלה, מערכת הבריאות, צה”ל, זרועות הביטחון, משרד הביטחון וכל יתר הגורמים החיוניים, וגם אתם אזרחי ישראל, ואני גאה בכם, כולנו משקיעים מאמץ כביר – יום ולילה – להתגבר על הנגיף. במבחן הקשה שנכפה עלינו – אנחנו נחושים לנצח.

ראינו אתמול את סקר הבריאות שפרסמה חברה מכובדת בהונג קונג. היא דירגה את ישראל במקום הראשון במדד המדינות הבטוחות ביותר בעולם מפני התפשטות הקורונה – לפני סינגפור, לפני הונג קונג, לפני טייוואן. זה רק אומר שעד עכשיו קיבלנו את ההחלטות הנכונות, וקיבלנו אותם תוך כדי תנועה והן אף פעם לא מושלמות. אבל זה לא אומר שהסכנה מאחורינו. איננו נופלים למלכודת השאננות. אנחנו לא מרפים, אפילו לרגע אחד, מן היעד של שליטה במגפה.

היום אנו עומדים בצומת הכרעה – יש לנו אפשרות להמשיך להתקדם מעלה, עם אותו קומץ מדינות שנראה שבלמו את הקורונה. אבל אנו עלולים חלילה להידרדר מטה, עם אותן מדינות שיש בהן כבר אלפי מתים. ביממה האחרונה בניו-יורק, מישהו מת כל ארבע דקות. בספרד המצב דומה. בריטניה, הולנד ומדינות מתקדמות אחרות מנהלות מאבק נואש לא להגיע לשם.

שמענו אמש את הנשיא טראמפ בתחזית שלפיה בין 100 אלף עד 250 אלף בני-אדם עלולים למות בשבועות הקרובים מקורונה בארה”ב. אני רוצה שתדעו – זוהי התחזית המקלה. רק כדי שנבין, זה שווה ערך ל-5,000 מתים בישראל. אנחנו עושים הכל כדי לא להיות שם, והצעדים שנקטנו עד כה נותנים לנו את האפשרות בכלל להיות במצב שלא נגיע לשם.

אני יודע שהדבר הזה גרר מחירים כלכליים קשים. אני מבין את זה. אנחנו שומעים את הזעקה, את המועקה, את הקושי. אנחנו קשובים לזה, תיכף נתייחס לזה. אבל אני רוצה להגיד שקודם כל אנחנו חייבים להציל את חייהם של אלפים, אלפים, אלפים בישראל.

אנחנו עושים הכל, אזרחי ישראל, בנסיבות הללו כדי להקל עליכם כלכלית, בייחוד לקראת הפסח. במסגרת המאבק המתמשך שלנו בקורונה, הערב אנו מודיעים על הצעדים הבאים: צעד ראשון – הנחיתי את כל המשרדים להגיש סיוע מיוחד לעיר בני ברק. אנחנו מהדקים את הגבלות התנועה אל בני ברק ומבני ברק, וגם לאזורים אחרים, כדי למנוע הדבקות. כשאני אומר אזורים אחרים, הכוונה למשל בשכונות מסוימות בדרום תל אביב, אתם מכירים את הבעיה.

אני רוצה להדגיש מיד, ביחס לבני ברק ובכל מקום שאנחנו נהדק את הגבלות התנועה אליו, אנחנו נדאג לכל אחד ומחסורו.

אני רוצה לציין שחל מהפך חיובי ביותר בציבור החרדי. הציבור החרדי מפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה. הוא נשמע להוראות, הוא מתנהג באחריות, בגיבוי מלא של הרבנים. אבל לצערנו, במקומות מסוימים המחלה כבר התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים. ועל כן, בהתייעצות משותפת עם משרד הבריאות, עם המשרד לביטחון פנים, עם השר דרעי והשר ליצמן, עם הרב גפני, החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות מהעיר.

במקביל, אנחנו מפנים את המבודדים והחולים מהבתים – למלונות ולמלוניות, שמתאימים לאופי החיים המיוחד של הציבור הזה. אנחנו עושים זאת כדי שהם לא ידביקו את בני המשפחה האחרים. אני רוצה לציין שבתוך בני ברק אפשר לנוע בהתאם להוראות הנהוגות בכל מקום אחר בארץ – 100 מטר מהבניין, וכדומה.

אני יודע שזה קשה, אבל זה לטובת התושבים. לא רק בריאותם, לטובת חייהם. לטובת חייהם של כל אזרחי ישראל.

זוהי העת לסולידריות הרחבה ביותר בינינו, כל אזרחי ישראל. זוהי העת לערבות הדדית בין כל אזרחי המדינה.

הצעד השני – אנחנו מבקשים מכם אזרחי ישראל, מכולכם, לחבוש מסכות במרחב הציבורי. אם אין ברשותכם מסכה, השתמשו בצעיף או בכל כיסוי פנים אחר שיצמצם את הפצת הנגיף לאחרים. מנכ”ל משרד הבריאות תכף יפרט בעניין זה.

הצעד השלישי – כל ישראלי ששב ארצה ייכנס מחר לבידוד במלונית. אנחנו מאפשרים לכל ישראלי לחזור הביתה, אבל בו בזמן אנחנו עושים את מה שדרוש כדי לשמור על חיי אזרחי ישראל, ואנחנו משקיעים בזה משאבים רבים. בתקופות קשות אנשים חוזרים הביתה, וישראל זה הבית, היו גאים שאתם ישראלים.

הצעד הרביעי – החלטתי יחד עם שר האוצר לתת מענק מיוחד לחג הפסח, כל משפחה עם ילדים תקבל 500 ש”ח לכל ילד, כולל הילד הרביעי עד הילד הרביעי, כמובן עד גיל 18. כל קשיש יקבל תוספת לקצבה החודשית של 500 ש”ח. המענקים ייכנסו ישירות לבנק, בלי טפסים, בלי בירוקרטיה, ישר לחשבון הבנק. הממשלה תגיש הצעת חוק לכנסת בעניין זה, ואני קורא לכל חלקי הבית לתמוך בזה בחקיקת בזק.

עוד הבהרה חשובה, אני אמרתי שאנחנו שומעים את הזעקה של העצמאים אבל אנחנו מתקנים. למשל, אפשר לקבל את המענק לעצמאים מגיל 20 ולא מגיל 28, אחד הדברים ששמענו מכם. יש תיקונים חשובים נוספים ותמצאו אותם באתר משרד האוצר. אנחנו שומעים את הזעקה של העסקים שנפגעו ואנחנו פועלים לפי מודל פיצוי.

אני רוצה שתדעו שעסקים וכלכלות קורסים בכל העולם. זה לא דבר מיוחד בישראל, ובישראל אפילו הייתי אומר המצב טוב יותר. אנחנו מסוגלים לעשות את התיקונים הללו, להגיש את העזרה הזאת, כי הכלכלה שלנו איתנה, ואנחנו גם נדאג שהיא תישאר כזאת.

רק אתמול קיבלנו הוכחה נוספת לאמון שהשווקים הפיננסים בעולם מביעים בכלכלת ישראל. החשב הכללי של משרד האוצר גייס אגרות חוב ל-100 שנים. ביקשנו לגייס 3 מיליארד דולר, אבל קיבלנו הצעות לאשראי ללמעלה מ-25 מיליארד דולר. הייתה הסתערות רבתי על איגרות החוב שלנו מצד הגורמים הפיננסיים המובילים בעולם, וזוהי הבעת אמון כבירה בכלכלת ישראל. היא מצטרפת להבעת האמון שדירגה אותנו במקום הראשון במדד המדינות הבטוחות ביותר בהתמודדות עם הקורונה.

אבל כבר אמרתי לכם: איננו יכולים לנוח על זרי הדפנה כי בקורונה אין זרי דפנה, יש רק אתגר, אתגר, אתגר.

אני מבקש מכם להמשיך להקפיד על ההנחיות שלנו. לכל אחד ואחת מכם יש אחריות עצומה. מי ששומר על ההוראות – מציל חיים. זו לא פריבילגיה, זו לא החלטה פרטית, זו חובה אזרחית אנושית. זו חובה כלפי עצמכם, כלפי משפחותיכם, כלפי כל אזרחי ישראל.

לכן אני מבקש מכם למלא אחר הנחיה החשובה ביותר לקראת חג הפסח – אתם נדרשים לקיים את ליל הסדר ואת חג הפסח רק עם המשפחה הגרעינית שנמצאת אתכם עכשיו. כלומר, רק עם אלה שכבר נמצאים אתכם בבית, כי סדר קטן הוא סדר בטוח. השנה, יותר מתמיד, נאמץ את חגיגת הפסח של אבותינו הקדומים במצרים: פסח בבתים. כל אב ואם יעשו את הפסח עם הילדים שמתגוררים באותו בית, תוך הקפדה מרבית, כמובן, על כללי ההיגיינה. אני מדגיש – רק עם אלה שנמצאים איתכם עכשיו בבית. אל תביאו הביתה את הבן הסטודנט שנמצא בבאר שבע, בגליל, או בכל מקום אחר, ולא נמצא בבית, או את הבת החיילת. אתם צריכים להבין, אנחנו לא שולטים בכל ההידבקויות האפשריות שהבן או הבת יביאו איתם הביתה ולכן אתם תדבקו, ולכן זה קשה, אבל אין ברירה. אולי הקשה מכל – אל תבואו אל הסבא והסבתא, אתם פשוט עלולים לסכן את חייהם.

לקשישים אנחנו נשלח מתנדבים וחיילים כדי שדבר לא יחסר להם. כמו ביציאת מצרים, המטרה שלנו ברורה – “ולא יתן המשחית לבא אל בתיכם לנגף”.

מה שאמרתי לגבי הפסח, נכון גם לגבי המימונה, ולגבי החגים של העדות הלא-יהודיות. הכל ייעשה בחוג המשפחה המצומצמת שנמצאת כבר היום בבית.

אזרחי ישראל, כל העולם כולו – סגר צר מאוד. מדינות קטנות כגדולות, חדשות כוותיקות, מחפשות מגן ומרפא מפני המגפה. מדובר בשעת חירום גלובלית. ישראל היא מדינה קטנה בשטחה ובמספר תושביה, אבל אנחנו מדינה גדולה מאוד בנחישות שלנו, ביצירתיות שלנו, ברוח שלנו, בערבות ההדדית שלנו.

אתמול שוחחתי עם אחד מבכירי הרבנות הדתית שחלה בקורונה. איחלתי לו רפואה שלמה ומהירה. הוא אמר לי: “עת צרה היא ליעקב, וממנה יושע”.

חג הפסח, חג החירות, מזכיר לנו איך לפני אלפי שנים קראנו תיגר על מעצמה כבירה ששיעבדה אותנו ויכולנו לה. לא נכנענו לקשיים, זקפנו קומה, הבאנו את בשורת החופש והדרור לעולם כולו. אחרי מלחמת יום הכיפורים, אחי יוני ז”ל כתב על חג הפסח: “זהו חגנו המופלא מכולם”.

“כשאני מפליג לאחור בנבכי ההיסטוריה”, הוא כתב, “אני עובר דרך שנים ארוכות שלכאורה אין בהן אף קרן-אור ולא כך הדבר. כי העובדה שהרעיון נשאר, שהתקווה התקיימה, היא בשבילי עדות לנצח ישראל”.

אזרחי ישראל, נעמוד בעזרת ה’ ובעזרתכם גם באתגר הנוכחי. קרני האור שלנו יתגברו על הקורונה. אנחנו מתחילים לראות סימנים שאולי בזכות הצעדים שנקטנו, אנו בדרך להשתלט על המגפה, אבל מוקדם מדי להגיד זאת בוודאות. בשום פנים ואופן איננו יכולים לברך על המוגמר. לכן אני מבקש, מפציר בכם, אם כולנו ננהג לפי הכללים שביקשתי ממכם לנהוג לפיהם, יש סיכוי שהפסח הזה יהיה נקודת מפנה. בזמן הזה נלכד כוחות, נאחד שורות, נתלכד לממשלת חירום לאומית, ונוכיח שוב שעם ישראל חי”.

מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר: “אנחנו בצומת קריטית. אנחנו נכנסים לתקופת האביב, ועשויים להרגיש הקלה ולהיכנס חלילה לשאננות. אל תהיו שאננים. תהיו גאים שאתם חיים בישראל”.

הוא התייחס לחובה לחבוש מסכות במרחב הציבורי ואמר כי ניתן יהיה להכין מסכות תוצרת בית. “תאלתרו מסכות, תשאירו את האמיתיות לצוותים הרפואיים. נפיץ סרטון שיסביר כיצד עושים זאת”.

שר הפנים, אריה דרעי, חידד את הוראות ראש הממשלה לגבי הידוק הבידוד בעיר בני ברק: “בתוך בני ברק – אין הגבלות חריגות משאר תושבי הארץ. בתוך העיר מותר לצאת לקניות ולהתאוורר כפי הנוהל. ההגבלות המדוברות הן רק לכניסות והיציאות של העיר. כל מה שמותר לשאר האזרחיים, מותר גם לתושבי העיר בני ברק”.

מניין החולים בקורונה בישראל עלה הערב ל-6,092, בהם 95 במצב קשה כש-81 מונשמים.

מניין המתים מהנגיף עלה ל-26 בני אדם. מניין המחלימים עלה ל-226.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ומה עם מחוסרי עבודה כולם מקבלים קיצבאות כאילו איזה נזקקים הם
    02/04/2020 00:45
    חוצפה מדינה מעוותת
  1. מי שמחוסר עבודה נגרם לו עוול ועל כך תקבלו עוןן גדול ומכופל אם זה לא יתוקן ויעבור לסדר היום יש דין של מעלה מי שעושק בדמי ביטול לאומי אזרחים אינם עובדים משכורת לא נכנסת ואתם שולחים מכתבים של ביטוח לאומי נותניפ ומחלקים לרוב 500שקל לכל משריצי הילדים ויש אוכלוסיה כאן שקופה שאתם לא עוזרים ורק רומסים תעשו תיקון זה חדוב תשנו את החוק הזה לצמיתות כי כשבנאדם לא עובד אינו יכול לשלם לא 200שקל ובטח שלא 550שקל לממן את מוסד ביטוח לאומי זה חוצפה שעוזרים לעסקים שלהם יש כמה מליונים בבנקים שיכולים להשתמש בזה זה שהרוב מעלימי מס זה כבר עניין אחר ,בענק אתם חייבים לעשות כאן צדק ולא לעשוק מחוסרי עבודה כאין מאיפה לתת לכם עשקתם לגמרי חיסלתם את המעט שנשאר אתם שולחים קנסות לאזרחים זה תעודת עניות למדינת ישראל לגנוב ולגזול ממחוסרי עבודה יש דין של מעלה מי שלא ישנה את זה במידיות כולם מקבלים 6-7אלף עסקים כאילו איזה מסכנים הם מחוסרי עבודה מבקשים ממכם נא לא לגזול ואתם ממשיכים בגזלה כל מי שנעשק ואתם ממשיכים ותמשיכו לגזול בנושא הזה של דמי ביטוח לאומי לא תגמרו את השנה תזכרו את זה .אסור לגרום לעוול לאוכלוסיה מסוימת ואתם רומסים ועושים זאת תתביישו !פה זה מדינת היהודים או מדינת הגנבים ?! אתם גוזלים ממחוסרי עבודה חונקים את כל האזרחים האלה ביד קשה של עיקולים ומה לא ולבעלי עסקים אתם עוזרים ומשלמים להם 7אלף שקל בכדי מה שיטוסו לחו”ל לטייל או יקנו עוד פלאפון דגם חדש ,תרדו מהגב של המחוסרי עבודה ואם כל זה בגלל שיש חשש ועשיתם חוק שכולםםםםם חייבים ומחוייבים ובלי בדיקת יכולת ואתם חוששים שאנשים עובדים בשחור תתפסו אתהעובדים בשחור תכניסו לכלא כולל קנסות של 200אלף שקל וככה תמלאו את קופת הציבור מרמאים ולא ממחוסרי עבודה שעל אמת לא עובדים ואתן דורשים בתשלומים ובכסה רשעות ורוע ומחלקים קנסות ודורשים את זה בדורסניות הנה יש קורונה נראה מי יהיה הגיבור עכשיו ,שוב מי שגורם לעוול יקבל עוון גדול תעשו חישובים עם עצמכם ותתחילו לעשות צדק אמיתי !