תוך חודש: זה האולטימטום של איילת שקד לממשלת האחדות

ח"כ שקד הציבה תנאי מרכזי להצטרפות לקואליציה המתגבשת בין הליכוד לכחול לבן: "אם בממשלה המתגבשת לא יוסכם על החלת ריבונות תוך חודש אין לה זכות קיום" • "לתת גם את משרד הביטחון, המשפטים והתקשורת לגוש השמאל - זה תשלום כבד מאוד"
חרדים 10
ז' ניסן התש"פ / 01.04.2020 20:31

ח”כ איילת שקד מימינה קיימה הערב (רביעי) שיחה בשידור חי בפייסבוק עם גולשים – והבהירה את עמדת מפלגתה לגבי ממשלת אחדות.

שקד מתחה ביקורת על התנהלות הליכוד:  “לאורך השנה וחצי האחרונות התנהלנו כגוש הימין ותמכנו בנתניהו. ההסכמה הייתה שגם אם תהיה ממשלת אחדות המחנה כולו הולך ביחד. כרגע הליכוד מרכז את מירב המאמצים מול כחול לבן ומולנו לא מתנהלים. לפני שהליכוד חותם הסכם עם כחול לבן, הוא צריך קודם לעגן את ההסכמים בתוך הגוש. זו הייתה ההתחייבות של ראש הממשלה ואני מקווה שיעמוד בזה”.

היא הוסיפה: “לתת גם את משרד הביטחון, המשפטים והתקשורת לגוש השמאל – זה תשלום כבד מאוד. במשרד המשפטים יש המון נושאים חוץ מחקיקה, כמו מינוי שופטים, ההתיישבות ביהודה ושומרון, זו תהיה פגיעה קשה בכל העבודה שלנו ובכל המאמץ שלנו להסדרת ההתיישבות”.

ומה התנאי התנאי לכניסת ימינה לממשלה?

“אם בממשלה המתגבשת לא יוסכם על החלת ריבונות תוך חודש, בלי תנאים – אין לה זכות קיום. לממשלה שתקום אין זכות קיום בלי להחיל ריבונות על יהודה ושומרון ובקעת הירדן”.

היא הדגישה: “אנחנו יודעים שהממשל האמריקני רוצה שנעשה את הצעד הזה ואנחנו יודעים שהחלון הזדמנויות לסיפוח הוא בחודש-חודשיים הקרובים. הנשיא טראמפ נמצא לפני בחירות, אנחנו לא יודעים מה יהיה אחרי בחירות ובהחלט צריך לנצל את החודש-חודשיים הקרובים כדי להחיל את הריבונות.

“אני קוראת לראש הממשלה, אני בטוחה גם שכך ינהג, שלא יעשה שום הסכם עם כחול-לבן מבלי שיהיה ברור חד משמעית שאנחנו מכילים ריבונות, בלי ווטו, בלי תמיכות של מדינות כאלה או אחרות, אם יש אישור לראש הממשלה מהממשל האמריקני להחיל ריבונות בחודשיים הקרובים, חייבים לעשות את זה עכשיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות